کد خبر : 9224
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
-

نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان سمنان کمتر از ۶ درصد است

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان کمتر از ۶ درصد است، گفت: تثبیت پروتکل ها در استان می تواند این میزان را نیز کاهش دهد. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علیرضا آشناگر در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان کمتر از ۶ درصد است، گفت: تثبیت پروتکل ها در استان می تواند این میزان را نیز کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، علیرضا آشناگر در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان در بدو شیوع بیماری، ده درصد بود که امروز به کمتر از شش درصد کاهش یافته است، تاکید کرد: پروتکل‌ها حتی باعث می‌شوند همین میزان نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، تنظیم مناسبات اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار خانواده‌ها باشد، گفت: خانواده‌ها اساس مبارزه و مقابله با بیماری کرونا را بر رعایت تمامی جوانب بهداشتی قرار دهند، چرا که ویروس کرونا بسیار هوشمند بوده و با کوتاه‌ترین غفلت، سلامت هموطنان و همشهریان عزیز را نشانه خواهد رفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه کادر درمانی ما اشراف بسیار مطلوبی به این بیماری پیدا کرده‌اند، ابراز کرد: سمنان محل تردد بسیاری از مسافران از معابر و راه‌های ارتباطی است که همین مهم میزان سرایت ویروس را افزایش می‌دهد.

آشناگر با بیان اینکه شروع فصل سرما و افزایش میزان سرایت آنفولانزا عامل افزایش نگرانی‌ها در حوزه مقابله با کرونا محسوب می‌شود، ابراز داشت: کادر درمانی و بهداشتی رسالتی سنگین بر عهده دارند.

وی بیان کرد: بازنگری در اقداماتی که تا حال انجام شده همراه با تبلیغ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت موارد و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این راه کمک حال دولت و کادر درمانی باشیم.

آشناگر بیان کرد: افزایش نرخ مرگ به واسطه سالمندان و وجود بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای در این قشر است اما باید گفت این مطلب به هیچ عنوان پذیرفته نیست لذا لازم است تا خانه‌های سالمندان در راستای مراقبت از این افراد و همچنین بیماریابی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و سرویس‌های لازم در خصوص موارد بهداشتی به این قشر ارائه شود، چرا که ما در مقابل جان و سلامت این افراد مسئول هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.