کد خبر : 9542
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۲۳
-

۶۵۰هکتار عرصه طبیعی شاهرود نهال کاری شد

۶۵۰هکتار عرصه طبیعی شاهرود نهال کاری شد

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود گفت: ۶۵۰ هکتار نهالکاری با هدف بیابانزدایی، حفظ و احیای مناطق بیابانی در شهرستان شاهرود اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: امسال کاشت نهال در ۹۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی شهرستان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۶۵۰ هکتار آن اجرا شده است.

وی با اشاره به برخی از چالش‌ها در کاشت و نگهداری نهال ها، افزود: حفاظت از عرصه‌های نهالکاری در مقابل چرای دام، هجوم جوندگان، قاچاق چوب و شرایط نامساعد اقلیمی از دغدغه‌های اصلی است.

کشاورزیان بیان کرد: در راستای اجرای طرح نهالکاری ۴۵۰ هزار اصله نهال در پارک چغولگیر این اداره تولید و برای کاشت در عرصه‌های طبیعی آماده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه اجرای طرح‌های نهالکاری، مدیریت هرز آب، بذر پاشی و احداث بادشکن از محل اعتبارات سال گذشته اجرا می‌شود، ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هکتار مدیریت هرز آب و احداث ۷ کیلومتر باد شکن در شهرستان شاهرود انجام شده است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ نگهداری از منابع طبیعی و آموزش طبیعت دوستان و گردشگران به منظور پیشگیری از هرگونه حریق احتمالی در مراتع و جنگل‌ها ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.