کد خبر : 10850
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
-

نمادهای فرهنگی و هنری استان سمنان احیا و تقویت شود

استاندار سمنان، این استان را دارای اندیشمندان و عالمان بزرگ دانست و گفت: باید تلاش شود هم از مفاخر فرهنگی و هنری استان تجلیل شود و هم نمادهای فرهنگی و هنری این استان احیا و تقویت شود. به گزارش خبرگزاری آریا از سمنان،علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری سمنان

استاندار سمنان، این استان را دارای اندیشمندان و عالمان بزرگ دانست و گفت: باید تلاش شود هم از مفاخر فرهنگی و هنری استان تجلیل شود و هم نمادهای فرهنگی و هنری این استان احیا و تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری آریا از سمنان،علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری سمنان (تالار مرکزی) تاکید کرد: سمنان از جمله استان‌های فرهنگی و هنری کشور است که هم اندیشمندان بزرگ و عالمان بزرگ دینی در آن پرورش یافته و هم هنرمندان بزرگ و مطرحی از اهالی این استان هستند.

وی با تقدیر از دست مسوولانی که در به سرانجام رساندن ساخت مجتمع فرهنگی هنری سمنان تلاش کرده اند تصریح کرد: احداث مجتمع فرهنگی هنری سمنان، از مطالبات مردم به ویژه هنرمندان استان بود و برخی از اهالی فرهنگ و هنر از معطل ماندن این طرح گله‌مند بودند.

وی از این پروژه به عنوان طرحی مهم و ضروری برای سمنان یاد کرد و اظهار داشت: مسئولان استان سمنان اگر قصد اجرای طرحی دارند، طرح‌ها و اهداف بزرگ را پیگیری کنند، گرچه زمان و اعتبار بیشتری برای اجرای آن‌ها لازم است، اما اینگونه طرحها ماندگارتر و کاربردی‌تر است.

آشناگر بر ضرورت تسریع در ساخت تالار مرکزی سمنان تاکید کرد و افزود: این طرح  از مطالبات جدی مردم است و لازم است با سرعت بالا اجرا و افتتاح شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه با توجه جدی دولت تدبیر و امید به طرح‌های فرهنگی و هنری، طرح‌های بزرگ به سرعت در حال پیگیری و اجرا است ادامه داد: مصلای بزرگ سمنان با مساعدت رئیس جمهوری به مرحله‌ای رسید که در حال حاضر برای اقامه نماز مناسب است و در آینده نزدیک کامل‌تر می‌شود.

وی، با بیان اینکه آمفی‌تئاتر دانشگاه سمنان از پیشرفت ۹۰ درصد برخوردار است و تا اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد افزود: احداث مجتمع فرهنگی سرخه با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرحهایی است که آغاز شده و طبق گزارش‌ها، اجرای آن با سرعت بالایی در جریان است.

آشناگر با بیان اینکه بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در استان سمنان توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است گفت:از این میزان اعتبار، ۴۰۰ میلیارد ریال به ساخت ساختمان آموزش و پرورش، ۷۰۰ میلیارد ریال به مجتمع فرهنگی سرخه و ۱۵ میلیارد ریال به تالار مرکزی سمنان اختصاص یافته است.

مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان، از مصوبه‌های سفر اول رئیس جمهوری در سال ۹۳ است که در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در شش طبقه احداث خواهد شد.

این مجموعه شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، سه سالن ۵۰ نفره تمرین تئاتر و سه سالن سینما ۱۴۰ و ۷۵ نفری خواهد بود.

خبرنگار-راضیه علی رضائی علائی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.