کد خبر : 10937
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۰۷
-

نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری “رنگ ها و نیرنگ ها” برگزار می شود

نخستین جشنواره ملی “رنگ ها و نیرنگ ها” با عنوان درنگی بر فرق انحرافی و عرفان های نوظهور” با مشارکت و همکاری دستگاههای فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،حجت الاسلام سعید اعتمادی در جمع خبرنگاران گفت:این جشنواره ملی در رشته

نخستین جشنواره ملی “رنگ ها و نیرنگ ها” با عنوان درنگی بر فرق انحرافی و عرفان های نوظهور” با مشارکت و همکاری دستگاههای فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،حجت الاسلام سعید اعتمادی در جمع خبرنگاران گفت:این جشنواره ملی در رشته های هنری پوستر، کاریکاتور، فیلم کوتاه شامل مستند، داستانی، انیمیشن کوتاه، موشن گرافیک و موشن کمیک، نمایش کوتاه ، پادکست در بخش اصلی برگزار خواهد شد افزود: بخش فرهنگی این جشنواره ملی نیز به کتاب صوتی اختصاص دارد.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگی، هنری را مقابله فرهنگی و هنری با فرق ضاله و عرفان های کاذب بیان کرد و اظهار داشت: محورهای این جشنواره شامل فرقه ها، فرقه ضاله بهائیت، مسیحت صهیونیستی، عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور، انجمن حجتیه، تصوف و جریان های انحرافی فرق متصوفه است.

اعتمادی با بیان اینکه هجوم فرهنگ بیگانه به فرهنگ ایرانی اسلامی در سالیان اخیر شدت بیشتری گرفته افزود: اخلال در روند توسعه و نشر و گسترش آموزه های اسلام ناب یکی از سیاست‌های دشمنان از طریق میدان دادن به فرق ضاله و عرفان‌های کاذب است.

وی، از فضای مجازی به عنوان یکی از پایگاه‌های فعالیت فرق ضاله و عرفان‌های کاذب نام برد و گفت: با توجه به استفاده گسترده دشمن از فضای مجازی برای ایجاد سستی در اعتقادات جوانان، ما نیز باید از این فضا برای پاسخ دهی به شبهات ایجاد شده و نشر و گسترش آموزه های اسلام ناب بهره بگیریم.

وی به بیانیه گام دوم و نامه‌های رهبری معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: همه این موارد نیز با هدف روشنگری و تبیین اسلام ناب محمدی (ص) از سوی رهبری فرزانه انقلاب صورت گرفته است.

دبیر جشنواره ملی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها، تلاش برای نشر ارزش‌های اسلامی و شکل‌گیری تمدن اسلامی را مقدمه‌ای بر ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) دانست و افزود: همه در پاسداری از ارزش‌های اسلام ناب و مقابله با مکاتب انحرافی و فرقه های ضاله وظیفه جدی داریم.

اعتمادی با بیان اینکه جوائز ارزنده ای برای آثار برتر این جشنواره پیش بینی شده است گفت: این جوائز از ۳۰ تا ۷۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که متناسب به رشته های مختلف به برگزیدگان آن تعلق می گیرد.

دبیر نخستین جشنواره ملی رنگها و نیرنگ ها با بیان اینکه فراخوان این جشنواره منتشر شده است ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و اختتامیه آن نیز خرداد سال آِنده خواهد بود.

رییس حوزه های علمیه برادران استان سمنان نیز در این نشست گفت: ارزیابی بخش محتوایی از نظر دینی و اسلامی و مقابله با شبهات دینی بر عهده این مدیریت قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان با اشاره به توسعه فضای مجازی و بهره گیری دشمنان از این فضا برای تبلیغ و ترویج فرقه ها و عرفان های کاذب گفت: ما نیز باید از این ظرفیت که امروز یک تهدید برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ع) و ترویج شبهات دینی در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان است باید استفاده و این تهدید را به فرصت تبدیل نماییم.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: بررسی و داوری آثار هنری این جشنواره به این اداره کل محول شده است.

محمد لک زائی گفت: شرکت برای عموم افراد در این جشنواره ملی آزاد است و آثار ارسالی باید نو بوده و کپی کاری نباشد.

این برنامه با همکاری صدا و سیما ،شهرداری ، ورزش و جوانان ،حوزه علمیه ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان،موسسه نگاه و…برگزارخواهد شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.