کد خبر : 18013
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
-

توسعه شطرنج بانوان در مناطق محروم با اهتمام ویژه دنبال می‌شود

توسعه شطرنج بانوان در مناطق محروم با اهتمام ویژه دنبال می‌شود
نایب رییس فدراسیون شطرنج گفت: همه تلاش فدراسیون برنامه‌ریزی برای ارتقای شطرنج و بهبود وضعیت فعالیت شطرنج‌بازان است و توسعه شطرنج بانوان در مناطق محروم با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، شادی پریدر روز شنبه در آیین برگزاری مجمع هیات شطرنج استان سمنان در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان این استان افزود: سرمایه‌گذاری در سن‌های پایه لازمه پیشرفت ورزش است و بر همین پایه در قالب تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش، استعدادیابی را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا از ظرفیت دانش‌آموزان به بهترین نحو در رشته شطرنج بهره‌گیری شود.

نایب رییس فدراسیون شطرنج اظهار کرد: استان سمنان با توجه نزدیکی به تهران ظرفیت خوبی برای میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج دارد.

وی ادامه داد: میزبانی هیات شطرنج استان سمنان برای مسابقات ملی به منظور تقویت انگیزه در بین ورزشکاران این رشته پیگیری می‌شود.

پریدر خاطر نشان کرد: با تعیین تکلیف سالن شطرنج هیات استان سمنان میزبانی مسابقات شطرنج در یکی از رده‌های سنی به این استان واگذار می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از موارد بسیار مهم برای توسعه ورزش قهرمانی، میزبانی و حضور در مسابقات بین‌المللی و کشوری است، از این رو هر ورزشکاری بخواهد با آمادگی بیشتر در مسابقات بین‌المللی شرکت کند لازمه آن حضور در چنین مسابقاتی است.

شادی پریدر نخستین شطرنج‌باز ایرانی است که درجه استادبزرگ زنان را به دست آورد و علاوه بر نایب رییسی فدراسیون شطرنج، دبیر کمیسیون زنان فدراسیون جهانی این رشته است.

در مجمع انتخابات رییس هیات شطرنج استان سمنان، رضا امینی آیین دشتی با کسب ۱۷ رای از ۲۱ رای مأخوذه به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.