کد خبر : 18652
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
-

حدود ۵۶۰ هکتار از اراضی ملی مازندران رفع تصرف شد

حدود ۵۶۰ هکتار از اراضی ملی مازندران رفع تصرف شد
رییس کل دادگستری مازندران اعلام کرد: ۵۵۸ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال گذشته خلع ید و رفع تصرف شد.؛

به گزارش ندای مردم  دو استان از روابط عمومی دادگستری مازندران حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری میزان رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۰ را ۱۹۴ هکتار اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۱به ۵۵۸ هکتار رسید و این نشان از قاطعیت و پیگیری دستگاه قضایی استان در برخورد با متخلفان و حفظ اراضی ملی دارد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص برخورد با زمین خواری و رفع تصرف از اراضی ملی و تاکید ربیس قوه قضائیه در این مورد ، اظهار داشت: برخورد با متصرفان اراضی ملی درسال گذشته در اولویت قرار گرفته واقدامات خوبی در سراسر استان صورت گرفت.

وی اهمیت گزارش های مردمی در رفع تصرف اراضی ملی وطبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت : منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و مردم می‌توانند درصورت مشاهده تخلف و تصرف ازطریق سامانه سجام موارد را اعلام کنند تا پیگیری ها در زمان کمتری صورت گیرد.

وی با ذکر این نکته که منابع طبیعی باید به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه‌های استحفاظی باشد، ادامه داد :حفاظت از اراضی ملی مختص یک اداره یا یک نهاد نیست و باید همه‌ دستگاه‌های ذیر ربط با همکاری و همدلی عزم خود را جزم کنند.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.