کد خبر : 19091
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۷
-

بیش از 100 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی راکد در استان سمنان فعال شد

بیش از 100 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی راکد در استان سمنان فعال شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعال شدن بیش از 100 واجد تولیدی در این استان در یکسال اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 80 واحد صنعتی و معدنی است.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،یادگار احمدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صنعت و معدن به خبرنگاران گفت: این واجدها در مجموع بیش از یک هزار نفر را جذب کرده اند که از این تعداد 600 نفر آنها در بخش صنعت و معدن اشتغالزایی شده است.
وی واحدهایی که زیر 30 درصد ظرفیت تولید دارند را راکد و غیر فعال دانست و اظهار داشت: بقیه واحدها در بخش های گردشگری، دامداری و مرغداری و  … بوده است.
احمدی، سمنان را استانی صنعتی و معدنی عنوان کرد و گفت: در این استان بیش از دو هزار واح صنعتی فعال وجود دارد که بیش از 50 درصد آنها بیش از 50 درصد ظرفیت تولیدی آنها فعال است.

همچنین حجم صادرات استان سمنان را بیش از 300 میلیو ن دلار بیان کرد و گفت: 400 طرح صنعتی در این استان بالای 40 درصد پیشرفت هستند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین با بیان اینکه از 72 ماده معدنی شناخته شده در کشور 42 ماده آن در استان سمنان موجود است گفت: در این استان 680 پروانه بهره برداری معدنی وجود دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی این استان دانست و گفت: در این بخش بین 10 تا 20 هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان نیز در این نشست با تاکید بر صنعتی بودن این استان و کمبود آب در این بخش گفت: متناسب با ظرفیت صنعتی این استان باید برای بخش صنعت تخصیص آب صورت گیرد.
محمدرضا باقری با تاکید بر اینکه شهرک های صنعتی با کمبود آب در بخش صنعت و شرب مواجه اند اظهار داشت: شهرک صنعتی گرمسار هم اکنون در شبانه روز تنها پنج ساعت آب دارد و 19 ساعت با کمبود آب مواجه است.

شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان با تاکید بر اینکه هم اکنون بین سه تا پنج درصد آب استان به بخش صنعت اختصاص می یابد گفت: وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان که 20 واح است هفت هزار و 700 هکتار است و در این شهرک ها و نواحی یک هزار و 300 واحد صنعتی مستقر است.
جمعی از خبرنگاران رسانه های مختلف استان سمنان روز دوشنبه در قالب تور رسانه ای از دو واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی سمنان دیدن کردند.
این واحدها تولید کننده ماهانه قریب یک میلیون متر چاپ و تکمیل پارچه و قریب هفت هزار تن نوارهای لاستیکی ویژه خودرو است.
در این دو واحد قریب یک هزار نفر اشتغال دارند و واحد تولید کننده نوارهای لاستیکی با هفت خط تولید قریب 40 درصد نیاز خودروسازهای داخلی به نوارهای  لاستیکی درب، شیشه و صندوق خودروها  را تولید و تامین می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.