کد خبر : 20810
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
-

در شورای آموزش و پرورش بسطام عنوان شد:؛

 راه‌اندازی سه هنرستان جوار صنعت، معدن و کشاورزی در مناطق مستعد استان سمنان/ انتخابات یک کنش سیاسی ملی است

 راه‌اندازی سه هنرستان جوار صنعت، معدن و کشاورزی در مناطق مستعد استان سمنان/ انتخابات یک کنش سیاسی ملی است
ندای مردم -جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه بسطام، هم‌زمان با سفر یک‌روزه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، برگزار و درخصوص بررسی مشکلات مدارس این منطقه و راهکارهای اجرایی، گفت‌وگو شد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، جلسه شورای آموزش و پرورش بسطام با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل و جمعی از اعضای شورای معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش سمنان، عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی منطقه برگزار شد.

وزیری در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از هم‌راهی و حمایت امام‌جمعه و بخشدار منطقه با آموزش و پرورش اظهار داشت: در آموزش و پرورش فعلی، نظام مدرسه‌‌داری غربی و سنتی، منسوخ شده و مدرسه امروز به دنبال انسان‌گرایی است؛ نه مدرک‌گرایی و در تلاش برای تربیت انسان فرهیخته و توانمند است.

وی در ادامه افزود: چگونگی استفاده از امکانات، مهم است و معتقدیم که پول، امکانات نمی‌آورد؛ بلکه امکانات است که پول می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر قوی و پربار شدن مدرسه با هم‌کاری و هم‌یاری نهادهای متولی فرهنگ و اولیا دانش‌آموزان، تاکید و خاطرنشان کرد: رسالت همه است تا پای کار تعلیم و تربیت قرار گیرند و آموزش از چهاردیواری مدرسه، خارج شود و با پیوند سه محیط منزل، مدرسه و مسجد، دانش‌آموز باید آموزش ببیند.

وزیری با بیان این‌که مدرسه تنها در شکل‌گیری شخصیت عاطفی، معنوی و اجتماعی اثرگذار نیست بر نقش خانواده به‌ویژه والدین در این زمینه تاکید کرد.

وی یادآور شد: امروز، مدرسه یک جبهه فرهنگی و در واقع نقطه ثقل دشمن است و همه باید امکانات خود را در اختیار مدرسه قرار دهند تا مدیران مدارس به‌عنوان فرماندهان این جبهه، دانش‌آموزان خود را از بمباران فضای مجازی دشمن صیانت کنند.

 مدرسه یک نهاد راهبردی، حاکمیتی و مردم‌نهاد است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این‌که والدین انتظار خود را از مدرسه، تعدیل کنند، خواستار هم‌کاری و مشارکت بیش از پیش انجمن اولیا و مربیان شد تا با
خرد جمعی و بیان معضلات موجود در مدرسه برای رسیدن به شرایط مطلوب آن اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش از مدرسه آغاز می‌شود و مدرسه یک نهاد راهبردی، حاکمیتی و مردم‌نهاد و توسعه انگاره‌های پرورشی و تربیتی و کیفیت‌بخشی آموزشی از اولویت مهم آموزش و پرورش است.

وزیری با اشاره به دو رویداد مهم انتخاباتی تاکید کرد: جشن تکلیف سیاسی برای دانش‌آموزان رای‌اولی برگزار شود تا آن‌ها تمرین سیاسی کنند؛ چراکه انتخابات یک کنش سیاسی ملی است و همه باید در این عرصه شرکت کنند و نقشه دشمنان و توطئه آن‌ها را شکست دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در پایان سخنانش در زمینه راه‌اندازی سه هنرستان جوار صنعت، جوار معدن و کشاورزی در مناطق مستعد این استان، اعلام آمادگی کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.