کد خبر : 20927
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
-

صاحبان مجوز کسب و کار کاغذی استان سمنان نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند

صاحبان مجوز کسب و کار کاغذی استان سمنان نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند
ندای مردم-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: کسب و کارهایی که تا پایان امسال فاقد شناسه یکتا باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،علیرضا دیانی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود: طبق قانون جواز کسب کاغذی تا پایان ۱۴۰۲ در بانک‌ها پذیرفتنی نیست و باید همه افراد دارای مجوز کسب و کار کاغذی برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون هر مجوزی خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شود و در سامانه نباشد، از لحاظ قانونی مجوز نیست و در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اعتبار ندارد.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار نفر در استان سمنان برای دریافت شناسه یکتا و مجوز کسب و کار ثبت‌نام و ۱۲ هزار نفر جواز کسب خود را دریافت کردند.

دیانی ادامه داد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای ارایه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی فعال است و کشور چین و افغانستان از جمله کشورهای راغب به سرمایه‌گذاری در استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: ۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیون دلار برلی استان سمنان مصوب و اکنون پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد.

این مسوول اظهار کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی اثر تحریم را کمرنگ می‌کند و این راهبرد در کشور و استان سمنان با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: سمنان یک استان دانشگاهی است، اما در زمینه زیرساخت خوابگاه دانشجویی دچار مشکل است و باید رفع این مشکل مورد توجه باشد.

وی افزود: املاک مازاد زیادی در استان سمنان وجود دارد که می‌توان با مولدسازی طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ابراز کرد: سه ملک به میزان ۴۶۰ میلیارد ریال از املاک مازاد استان سمنان فروخته شد که صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.