کد خبر : 257
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۱۰
-

تولید 15 درصد نیاز کاشی کشور در سمنان

تولید کاشی های بدون نیاز به بند کشی و کاشی های سایز بزرگ در سمنان، 15 درصد نیاز داخل کشور را به این محصولات رفع کرد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیر کارخانه کاشی سمنان گفت : این مجموعه صنعتی با تولید سالانه تا 5 میلیون مترمربع کاشی کَف ، دیوار ، تزئینی و

تولید کاشی های بدون نیاز به بند کشی و کاشی های سایز بزرگ در سمنان، 15 درصد نیاز داخل کشور را به این محصولات رفع کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، مدیر کارخانه کاشی سمنان گفت : این مجموعه صنعتی با تولید سالانه تا 5 میلیون مترمربع کاشی کَف ، دیوار ، تزئینی و چاپی، 60 درصد از محصولات خود را برای تامین نیاز داخلی و 40 درصد را برای صادرات به کشورهای همسایه و آسیای میانه عرضه می کند.
احسان الله ابونوری افزود: با افزایش تحریم ها و مشکلات واردات مواد اولیه، ضمن اعتماد به تولیدکنندگان داخلی هم اکنون علاوه بر سنگ معدن، انواع رنگ ها، لعاب ها و پانچ های مورد نیاز خط تولید را تا 70 درصد از شرکت های ایرانی خریداری می کنیم که کیفیت آن در مقایسه با نمونه خارجی مطلوب تر است.
به گفته وی ، با توجه به نوآوری و تنوع در تولیدات کاشی های ابعاد 30 در 90، 50 در 100، و 33 در 100، تعداد کارگران این کارخانه از 230 نفر در سال گذشته به 290 نفر به صورت مستقیم رسیده است و بیش از 5 هزار نفر نیز بطور غیر مستقیم مشغول فعالیت در صنایع وابسته کاشی سمنان هستند.
به گفته ابونوری میزان صادرات محصولات این کارخانه پارسال 500 هزار متر مربع بوده است و در صورت حمایت مسئولان در جلوگیری از واردات محصولات مشابه بی کیفیت خارجی، این واحد تولیدی توانایی تامین نیاز داخلی و افزایش بازار صادراتی تا دو برابر رقم فعلی را دارد.
کارخانه کاشی سمنان بعنوان بزرگترین مجموعه این صنعت در استان سمنان از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرد .
استان سمنان با تامین حدود 20 درصد از نیاز کاشی کف و دیوار داخلی، رتبه پنجم کشور را در بخش تولید و رتبه هفتم در صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است

ارمین پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.