کد خبر : 1032
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
-

١٢ انجمن ادبی در خراسان جنوبی مجوز گرفتند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ۱۲ انجمن ادبی در خراسان جنوبی موفق به دریافت مجوز شدند، عنوان کرد: این انجمن‌ها در حوزه شعر و داستان نویسی فعالیت می کنند.به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمود رمضانی با اشاره به ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی اظهار کرد:

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ۱۲ انجمن ادبی در خراسان جنوبی موفق به دریافت مجوز شدند، عنوان کرد: این انجمن‌ها در حوزه شعر و داستان نویسی فعالیت می کنند.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمود رمضانی با اشاره به ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بهبود وضع شعر و ادب در خراسان‌جنوبی ساماندهی انجمن‌های ادبی در سال‌های اخیر بود.
وی با اشاره به این که در این راستا برای ۱۸ انجمن ادبی در سال گذشته شناسه صادر کرده و از این تعداد ۱۲ انجمن موفق به دریافت مجوز شدند، بیان کرد: این انجمن‌ها در حوزه شعر و داستان نویسی فعالیت دارند، اما در شهرهای بیرجند، قائن و بشرویه انجمن‌های فعال علاوه بر شعر در حوزه نویسندگی نیز کار می‌کنند چرا که در استان در این حوزه ضعف داریم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در خراسان‌جنوبی حدود ۵۰۰ شاعر فعال کار ادبی می‌کنند، اضافه کرد : یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه شعر در نیمه دوم سال ۹۸ با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی است.
رمضانی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از گویش خراسانی و به ویژه گویش بیرجندی نیز از طریق خرید کتاب از نویسندگان فعال در این حوزه پیشتیبانی می‌کنیم.
وی از پیگیری ها برای برگزاری  همایش ملی در سال جاری و یا سال ۹۹ با موضوع گویش بیرجند شناسی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر مقدمات آن را فراهم کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان خرید کتاب داشتیم، ادامه داد: از جمله این خرید ها می‌توان به خرید ۳۶ عنوان کتاب مرتبط با کنگره دو هزار شهید خراسان‌جنوبی (از هر عنوان ۱۰۰ جلد) اشاره کرد. 
به گفته رمضانی در موضوعاتی همچون گویش بیرجندی، علمی و دانشگاهی، شناسایی خراسان‌جنوبی نیز خرید کتاب داشته‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.