کد خبر : 1249
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
-

پوشش گازی 95 درصدی جمعیت کشور

گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با اجرای “طرح‌ بهینه‌سازی مصرف انرژی” بسیار موفق بود؛ تا جایی که 95 درصد جمعیت کشور هم‌اکنون به پوشش گازی رسیده‌اند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز گذشته، در حاشیه حضور در کمیسیون انرژی مجلس به‌منظور پاسخگویی

گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور با اجرای “طرح‌ بهینه‌سازی مصرف انرژی” بسیار موفق بود؛ تا جایی که 95 درصد جمعیت کشور هم‌اکنون به پوشش گازی رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز گذشته، در حاشیه حضور در کمیسیون انرژی مجلس به‌منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار داشت: براساس این طرح و بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید، اگر در مصرف فرآورده‌ها صرفه‌جویی شود، می‌توانیم از درآمدِ حاصل از این صرفه‌جویی (به ترتیب تصویب در شورای اقتصاد) برای بازپرداخت هزینه این سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل پیشرفت خوب این طرح و قابلیت‌های بسیار بالای آن در بخش گازرسانی، این طرح را می‌توان به بخش‌های دیگر نیز تعمیم داد.

زنگنه همچنین در راستای مشکلات اجرای طرح‌ بهینه‌سازی مصرف انرژی، مطرح کرد: اگرچه طرح‌های دیگر مرتبط در زمینه‌ راه‌آهن، مترو، بازسازی ناوگان حمل و نقل سبک و نیمه سنگین کشور نیز مراحل مقدماتی خود را پشت سر می‌گذاشتند، اما به‌دلیل مشکلات پیش آمده در اجرای قانون بودجه و دیگر کمبودها نتوانستیم ماده 12 قانون رفع موانع تولید را به طور کامل در ماین موارد اجرا کنیم.

ممانعت از سوزاندن بیش از 90 درصد گازهای فلر تاپایان برنامه ششم

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص جلوگیری از سوزاندن گازهای مشعل، اظهار داشت: در این پیوند، توضیحات خود را به صورت کامل مطرح و برنامه‌های وزارت نفت به منظور جلوگیری از این سوزاندن را ارائه کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه از سوزاندن بیش از 90 درصد گازهای فلر ممانعت می‌شود، افزود: تنها یکی از طرح‌های مدنظر برای رسیدن به هدف فوق، بیش از 8 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، بهره‌برداری طرح‎ها از سال جاری آغاز شده و تا 1400 نیز به بهره‌برداری خواهند رسید؛ البته بهره‌برداری یکی از این طرح‌ها سال 1401 به پایان می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.