کد خبر : 6038
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
-

ظرفیت جذب طلبه امسال در حوزه‌های علمیه سمنان ۲۰۰ نفر است

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: ظرفیت پذیرش نیروی طلبه جدید در حوزه‌های علمیه استان سمنان برای امسال ۲۰۰ نفر و ثبت نام علاقمندان در حال انجام است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۸

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: ظرفیت پذیرش نیروی طلبه جدید در حوزه‌های علمیه استان سمنان برای امسال ۲۰۰ نفر و ثبت نام علاقمندان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: ثبت نام حوزه‌های علمیه از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۸ آغاز شده است و تا ۲۰ خرداد امسال ادامه دارد.

وی افزود: ثبت نام افراد به صورت حضوری در مدارس علمیه و به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت پذیرش حوزه علمیه به نشانی https://paziresh.ismc.ir/ امکان پذیر است.

رستمیان اضافه کرد: ظرفیت جذب امسال ۲۰۰ نفر است، اما با توجه به اجرای طرح مصاحبه و تست‌های روان‌شناسی، ۲ برابر ظرفیت را در نظر می‌گیریم.

وی اظهار داشت: پذیرش مقطع عمومی در پایان مقطع هشتم (متوسطه دوره اول) تا دیپلم انجام می‌شود که این ثبت نام در استان سمنان از پایه هشتم تا دوازدهم است.

رستمیان ادامه داد: افرادی که با مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری علاقمند به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند، می‌توانند به حوزه علمیه قم مراجعه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان از نحوه معیار سنجش در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: پس از ثبت نام، افراد در آزمون علمی شرکت می‌کنند و بعد از آن مصاحبه حضوری، علمی و اخلاقی در مدارس علمیه منتخب انجام می‌گیرد و پس از تست روانشناسی، افراد شناسایی و وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند.

رستمیان تصریح کرد: پس از ورود افراد به حوزه علمیه، با برگزاری یک دوره به عنوان میثاق طلبگی، ماندگاری طلبه‌ها قطعی و سال تحصیلی آغاز می‌شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.