کد خبر : 9381
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
-

همراهی شورای اسلامی شهر و شهردار سمنان با فعالیت های عمرانی و معنوی یک محله

سعید دوست محمدی معتمد محله امیر المومنین سمنان گفت :  شهرک امیر المومنین به محدوده مسکن مهر صنعتی ساز گفته می شود که در این شهرک ۱۶۰بلوک و هربلوک شانزده خانوار و جمعا حدود سه هزارخانوار و قریب به هشت هزار نفر در این محل زندگی می کنند که در قالب آمایش محلی این اطلاعات

سعید دوست محمدی معتمد محله امیر المومنین سمنان گفت :  شهرک امیر المومنین به محدوده مسکن مهر صنعتی ساز گفته می شود که در این شهرک ۱۶۰بلوک و هربلوک شانزده خانوار و جمعا حدود سه هزارخانوار و قریب به هشت هزار نفر در این محل زندگی می کنند که در قالب آمایش محلی این اطلاعات را به دست آمده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، دوست محمدی در گفت و گو با خبرنگار آریا از سمنان؛ تصریح کرد: شورای محله اسلامی فعالیت های گسترده ای انجام می‌دهد و اینحقیر هم به عنوان رئیس شورا محله اسلامی در این فعالیت های گسترده ای خادم این مردم هستم. که به شکر خدا در کنار شورا ما ظرفیت بالایی داریم به اسم مرکز نیکو کاری علی ابن ابی طالب که در زمینه عمرانی هر آنچه از شهرداری خواستیم انجام داده اند و اجرایی شده است. به طور مثال ورودی شهرک بلواری به نام بلوار شهرداری بود که این بلوار را با پیگیری هایی انجام دادیم از طرف شورای شهر  شهرداری و استانداری با پیشنهاد ما موافقت کردند و اسم بلوار را به علی ابن ابی طالب تغییر دادند، البته به شکر خدا ما مسجدی هم به نام علی ابن ابی طالب داریم که برکت زندگی همه محله می باشد.


این معتمد محل با بیان این موضوع که مهمترین مشکل ما مشکل فضای سبز می باشد ادامه داد: کاشت درخت که عاملی است برای شادابی محیط متاسفانه با کم لطفی مواجه بوده  که امیدواریم با پیگیری هایی که انجام دادیم این مشکل مورد توجه شهرداری و فضای سبز قرار گرفته و بتوانیم فضایی آرامشبخش را برای هم محله ای های عزیز فراهم کنیم.


سعید دوستمحمدی با اشاره به اینکه بارها شهردار منطقه اینجا حضور پیدا کرده اند عنوان کرد: یک پروژه که با مشارکت شهرداری و شورای شهر در حال انجام است مفروش کردن حیاط مسجد بوده که به شکر خدا در حال اتمام است و باید اقرار کرد کمک خوبی از جانب شهرداری به ما شده است.


وی با اشاره به سخنان حضرت آقا و بیان طرح مساواتی که ایشان مطرح کرده اند نیز  یادآور شد: ما در کنار خود پایگاه مقاومت علی ابن ابی طالب برادران و خواهران پایگاه بنت الهدی را داریم که با کمک آنها توانسته ایم حدود دویست و پنجاه مددجو را تحت حمایت قرار بدهیم که عموما بدسرپرست یا بی سرپرست می باشند. البته در این ایام شیوع بیماری کرونا نقش این پایگاه ها بیشتر شد و به حول و قوه الهی کار جهادیمان را با قرارگاه موسی الکاظم آغاز کردیم. در زمان کمبود ماسک و مواد ضد عفونی شروع به دوخت و تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کردیم و بین مردم نیازمند توزیع شد که البته همچنان ادامه دارد.


دوستمحمدی گفت: حضرت آقا طرح مواسات را مطرح فرمودند که اجرا کنید و ما در اطاعت از ولی امر مسلمین ازبیستم شعبان تا آخرین روز ماه مبارک رمضان طرح اربعین همدلی را اجرا کردیم، دو نانوایی که در منطقه داریم که با کمک خیرین هرکدام ۴۰روز نان رایگان بین مردم توزیع کردند.با توجه به اینکه خیرین این طرح فرا منطقه ای بودند تصمیم براین شد زمانی که خیرین یک روز نان رایگان متقبل شدند  هر روز را به نیت یک خیر به نام یک شهید نامگذاری کردیم و زندگی نامه آن شهید را برای آن خیر فرستادیم که در قالب این طرح هشتاد شهید سمنان معرفی شدند.


وی ادامه داد: همچنین شناسایی افرادی که در بحث ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شدند به عهده شورای محله بود که این شناسایی صورت گرفت و به شکر خدا توانستیم به اینها هم‌ کمک کرده و در قالب سبد کالا در شش مرحله بین نیازمندان توزیع را انجام دهیم. البته به شکر خدا و کمک خیرین در زمینه پخت غذا هم این فعالیت را داریم.


سعید دوستمحمدی گفت: به نظرم آمدن این ویروس یک آزمایش بود که مشخص شود آیا از پس این مشکل برمی آییم که واقعا اگر مردم نبودند نمی شد و این لطف خدای متعال است که مردم در حال کمک هستند. و به راستی حضرت آقا به حق فرمودند مردم ایران بهتر از مردم عصر حجاز در زمان رسول ا… و مردم کوفه زمان حضرت علی هستند.


این معتمد محل با شاره به طرح شهید رهنمون و استفاده از پزشکان متخصص و فوق تخصص و مشاورین و روانشناسان جهت کنترل بیماری ها اذعان کرد: در این طرح اهالی محل به پزشک مراجعه می کند که آنها بیمار را ویزیت و تجویز دارو می نمایند و یا از مشاوران مشاوره رایگان دریافت می کنند. در بحث درمان ما با پزشکان، دندانپزشکان، آزمایشگاه و مراکز سونوگرافی تفاهم نامه داریم و ارائه خدمات به مددجویان کاملا رایگان است.


دوستمحمدی توضیح داد: در همین بحث مغازه ای را که جنس خریده بود و نتوانسته بود به فروش برساند هزار دست لباس دخترانه و پسرانه بین یک تا پنج سال را بالغ بریکصدو پنجاه میلیون تومان توسط خیرین این لباس ها از مغازه دار خریداری شده و دربین نیازمندان این محله و محلات دیگر و حتی شهرستان و استان دیگر توزیع شد.

وی در خصوص بحث فرهنگی نیز افزود: به شکر خدا تا الان توانسته ایم برای اعزام حدود یکصد نفر به کربلا از بین کسانی که حتی پول رفتن حتی به مشهد را نداشتند وام تهیه کرده و دفترچه وام را بین کارمندان خود بانک توزیع کردیم و آنها هزینه را پرداخت کردند.


متعمد محله امیرالمونین اضافه کرد: در بحث‌اشتغال نیز ما تفاهم نامه ای با مرکز فنی و حرفه ای داریم که کلاس های خود را اینجا اجرا می کند و خیلی از افرادی که این آموزش ها را دیدند مشغول اشتغال هستند. همچنین در بحث مدارس، ما با مدیران مدارس ارتباط داشته و برنامه های دانش آموزان را به مسجد آوردیم و یا به مدارس رفتیم و در برنامه هایشان شرکت می‌کنیم و به شکر خدا در این ارتباط آنها نماز جماعتشان را اینجا انجام می دهند که دانش آموزان بیشتر با مسجد آشنا شوند. از لحاظ حجاب و عفاف ما اینجا را منطقه و محیط کم حجابی می دیدیم و روی این مسئله کار کردیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. برنامه گلریزانی را امسال در روز شهادت حضرت رقیه (س)و همزمان با سالگرد دفاع مقدس طرحی اجرا کردیم به نام گلریزان حجاب و عفاف که در چمن مصنوعی که شهرداری منطقه دو تهیه و آماده کرده صحنه آرایی صورت دادیم که به نیت چهارده معصوم خیرین گردسوزی را روشن می‌کردند و پولی را پرداخت می‌کردند که پول آن صرف حجاب و عفاف شد که جا دارد از شورای شهر تشکر کنم که مبلغ پنج میلیون در این طرح معنوی کمک کرد.


وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر سمنان هم در زمینه عمرانی و هم در زمینه معنوی فعالیت های خوبی داشته ادامه داد: با کمک شورا و شهرداری زمین هایی که خالی در منطقه افتاده بود تسطیح اراضی صورت گرفته که لازم می دانم در این باره خاطره ای را بازگو کنم؛ شبی در مسجد یک خانم مسنی جلو من را گرفت و گفت خدا خیرت بدهد کاری انجام دادی که هروقت نماز میخوانم دعایت می کنم وقتی علت را جویا شدم ایشان گفت به خاطر صاف کردن زمین های خاکی دعایت می کنم چون هروقت میخواستم به مسجد بیایم به خاطر ناهموار بودن زمین می افتادم و الان که زمین صاف شده این مشکل را ندارم و زمین نمی خورم. البته دعای این مادر در حق شهردار هم هست که در تسطیح این اراضی کمک شایسته داشته است.


دوستمحمدی همچنین گفت: مسئولین زیادی با توجه به پیگیری های ما در محل حضور پیدا کردند اما هیچکدام مثل شهرداری از ما حمایت نکردند که جا دارد در این جا خصوصا از شهردار منطقه تشکر ویژه ای داشته باشم.


سعید دوستمحمدی در آخر سخنان خود توضیح داد: ما برنامه های زیادی را با محوریت شورای محله انجام دادیم و همه عوامل دست به دست هم دادند و کمک کردند اما یک نیاز منطقه که نیاز اجتماعی است را درخواست دارم مسئولین رسیدگی کنند و آن این است که وقتی ما پارک جنگلی داریم ولی داخل آن برق نداریم یا نور خیابان ها و معابر کم است و امنیت منطقه را کم می کند و باعث شده امنیت منطقه برای بزه کار تقویت شود و با توجه به این موضوع که طرح آن موجود می باشد. کارهای دیگری که نیاز است انجام شود فضای سبز و محل بازی برای بچه ها است، غرس چند درخت، تکمیل کردن فضای ورزشی و یکی از معضلات ما همین است و ما باید صبوری کنیم تا انشاالله این مشکلات حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.