کد خبر : 11030
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
-

اجرای طرح جریان سازی گفتمان انقلابی در مساجد استان سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اجرای طرح ملی «ایران قوی» با موضوع جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی در سطح مساجد استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حجت‌الاسلام سید علی موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اجرای طرح ملی «ایران قوی» با موضوع جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی در سطح مساجد استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،حجت‌الاسلام سید علی موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی کانون فرهنگی مساجد سمنان، ضمن اشاره به عملکرد این ارگان، بیان کرد: اجرای طرح ملی «ایران قوی» با موضوع جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی در سطح مساجد استان سمنان از طرح‌های اجرا شده در سطح مساجد استان است.

وی با بیان اینکه این طرح با فعالیت‌های فرهنگی برای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری در کانون‌های مساجد تلاش می‌کند، افزود: در طرح ملی ایران قوی کانون‌های مساجد استان ۱۶۴ برنامه در طرح ملی راهکار، ۳۱۵ مورد خلاصه نویسی کتاب، ۴۱ مورد اثر در جشنواره سردار آسمانی، ۲۱۷ برنامه در طرح ملی شنبه‌های کتاب و ۴۲ مورد ایده به ثبت رسیده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ادامه داد: این طرح با هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری، در راستای تولید محتوای فاخر فرهنگی، همراهی کانون‌های فرهنگی مساجد، مشارکت و نقش آفرینی جوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و… فعالیت می‌کند که در آن کانون‌های مساجد استان شریک هستند.

موسوی درباره تعداد کانون‌ها و با بیان اینکه تاکنون ۱۵۳ مجوز الکترونیکی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کانون‌های مساجد استان سمنان صادر شده است، گفت: صدور مجوز الکترونیک از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌تواند ساختار کانون‌ها را در شبکه فهما نظام مند کند.

وی با اشاره به ضرورت کشف استعدادهای فرهنگی و هنری از بین نوجوانان و جوانان در محله‌های شهری و روستایی با محوریت مساجد، تاکید کرد: کانون‌های فهما شکوفا کردن استعدادهای هنری بچه‌های محله‌ها و مجاوران مسجد، تربیت هنرمندان انقلابی و پایبندی به اصول و مبانی اسلام را در دستور کار خود دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه سامانه «بچه‌های مسجد» فضایی را فراهم کرده تا کانون‌ها بتوانند از طریق فضای مجازی موارد اداری مربوطه را پیگیری کرده و رفت و آمد آنان به ستاد به حداقل برسد، تاکید داشت: «سه شنبه‌های تکریم» و «روح مقاومت» از دیگر اقداماتی است که در سطح مساجد استان در سال ۹۹ انجام شده است.

موسوی با بیان اینکه ۳۳۱ برنامه در راستای طرح ملی سه شنبه‌های تکریم و ۱۵۵ اثر در طرح بین‌المللی روح مقاومت از طریق سایت بچه‌های مسجد در قالب صوت، عکس و… انجام شده است، گفت: در دومین رویداد ملی فهما دوره‌های مختلف آموزشی برای اعضا کانون‌های در سامانه بچه‌های مسجد برنامه‌ریزی شده است که تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر از اعضا کانون‌های استان سمنان در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۶۴ کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت هستند که چهار کانون آن جدیدالتاسیس است، گفت: در سال جاری شش هزار و ۱۶۰ بسته گوشت قربانی با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه تلویزیونی سمت خدا در بین اقشار مختلف جامعه توزیع گردیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.