کد خبر : 18156
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
-

سلامت مردم در اولویت است

سلامت مردم در اولویت است
مدیر کارخانه فروسیلیس ایران گفت :سلامت مردم در اولویت است.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،جعفری  در نشست با تعدادی از فعالان شبکه های اجتماعی  با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی یکی از این مسائل این شرکت  است، افزود: در خصوص مسائل و مشکلات زیست محیطی کارخانه‌ی فروسیلیس ایران بصورت علمی کارهای تحقیقاتی گسترده انجام داده و نتایج این تحقیقات نیز برای افکار عمومی جامعه به صورت شفاف و روشن است .

 

وی خاطرنشان کرد: کارخانه‌ی فروسیلیس ایران مجهز به یک سیستم غبارگیر و یک سیستم آنلاین است

وی درادامه با اشاره به اینکه سلامت مردم برای ما اولویت دارد، افزود: کارگران زیادی در این کارخانه فعالیت می‌کنند، این افراد در همین شهر زندگی می‌کنند، حاضر نیستند به علت سود این کارخانه سلامت خود را به خطر بیندازند، برخی افراد حاشیه‌ساز در جامعه وجود دارند که حساسیت بی‌مورد ایجاد می‌کنند و افکار عمومی را به تشویش می‌کشند.

جعفری گفت:طبق ارزیابی دانشگاه تهران از آلایندگی واحد فروسیلیس ایران در سمنان، نقش این واحد در آلایندگی شهر سمنان کمتر از یک درصد برآورد شد.

وی با اشاره به فعال بودن ۲ توربین بخش غبارگیر گفت: ۱۹۰۰کیسه فیلتر در پشت این توربین ها کار غبارگیری را انجام می دهند و در صورت هر گونه اشکال یا پارگی کیسه ها، مسیر آن مسدود و کیسه تعویض می شود.

جعفری  بیان کرد که تاکنون ۲ بار دانشگاه تهران و در سه ماه گذشته یک دانشگاه صنعتی درباره وضعیت آلایندگی این کارخانه ارزیابی های علمی دقیق انجام داده اند و تاکنون سند علمی مبنی بر تاثیر فعالیت فروسیلیس بر هوای شهر سمنان به اثبات نرسیده است.

مدیر کارخانه  فروسیلیس ایران اضافه کرد:شهروندان می تواننداز نزدیک با شرایط فعالیت و درصورت  رفع ابهام  مسائل آلاینده زیست محیطی از نزدیک شاهد فعالیت این شرکت باشند.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه ۱۵درصد صادرات  دارد، تصریح کرد: بیش از۳۰۰ شغل مستقیم در این کارخانه ایجاد شده است.

مدیر کارخانه فرو سلیس ایران  با بیان اینکه مهمترین ایراد وارده مربوط به غبار کارخانه است گفت: این در حالی است که ما همین غبار تولیدی که ماهانه چندین تن است(( غبار میکروسیلیکا))  را به قیمت کیلویی ۴۰۰تومان به فروش می‌رسانیم و هیچ دلیل عقلانی وجود ندارد که اجازه دهیم به هدر برود.

وی با بیان اینکه این محصول فرعی در بتن سازی  و مواردی از این دست مصرف دارد، خاطرنشان کرد: تقاضا برای این غبار که از طریق فیلترها جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌شود تا به حدی است که پیشاپیش آن را پیش‌فروش می‌کنیم. یعنی تقاضاها برای خرید آن بیش از میزان تولیدی ما است لذا اصولا برای ما مقرون به صرفه نیست که این تولید فرعی کارخانه به‌هدر برود.

جعفری با بیان اینکه کارخانه پزشک اختصاصی دارد گفت: در طول این سالهاست  هیچ کدام از کارکنان ما که بیشترین تماس را با کارخانه و مواد دارند به سرطان ریه مبتلا نشدند چه برسد به مردم شهر که کیلومترها با کارخانه فاصله دارند.

وی با بیان اینکه کارگران کارخانه روزانه هشت ساعت با این مواد ارتباط و تماس دارند افزود: قاعدتا اگر مشکلی وجود داشته باشد باید در وهله اول گریبانگیر کارگران شود نه مردم سمنان که در ۱۱ کیلومتری این کارخانه هستند.

وی اضافه کرد: جهت غالب وزش باد نه به سمت سمنان که به سمت آهوان است.

جعفری  با بیان اینکه علاوه بر آزمایش‌های ادواری از پرسنل هر سال از کارگران تست تنفس گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آزمایش‌های دیگری مثل سی تی اسکن HRT و یا عکس سینه که به الزام اداره بهداشت انجام می‌شود نیز انجام شده و هیچ موردی از سیلوکز که ناشی از سنگ سیلیس باشد در این ۹ سال دیده نشده است.

وی با بیان اینکه سنگ سیلیس مصرفی کارخانه در معادن دانه‌بندی و بعد شسته شده و به کوره می‌رود.

وی اظهار داشت: این کارخانه بزرگ ظرفیت تولید سالانه 28هزار تن فروسیلیکومنیزیم ، فروسیلیسیوم با عیار ۷۵ درصد ، کک از ذغال سنگ  پودر میکرو سیلیکا را دارد.

جعفری با اشاره به اهمیت تولیدات کارخانه فروسیلیس گفت: تولیدات این کارخانه در زمینه های مختلفی از قبیل ، قابل استفاده در صنایع پلیمری ، کاربرد در صنایع دیرگدازها و نسوزها ، کاربرد در صنایع ساختمانی بمنظور افزایش مقاومت فشاری و الکتریکی و مقاومت به خوردگی بتن ، عامل اکسیژن زا در فولاد سازی ، عامل جوانه زا در ریخته گری چدن و عامل نشکن ساز در تولید چدن های داکتیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.