کد خبر : 18186
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
-

چهارمین نشست کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز برگزار شد

چهارمین نشست کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز برگزار شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز کشف‌شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان به اندازه سه هزار واحد مسکونی مصرف برق داشتند.؛

به گزارش ندای مردم دو استانسید محمد حسینی نژاد روز سه شنبه در چهارمین نشست کمیته استانی کشف مراکز غیرمجاز رمزارز در شرکت توزیع برق استان سمنان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا به حال، ۶۸۱ دستگاه ماینر از مراکز غیرمجاز رمزارز کشف و ضبط شد که میزان مصرف متوسط ماهانه این دستگاه‌ها برابر با مصرف سه هزار واحد مسکونی است.

وی اضافه کرد: امسال ۲ رزمایش در زمینه کشف مکان های دارای ماینر غیرمجاز به اجرا درآمد و در این برنامه ها، ۴۷ دستگاه استخراج رمزارز بدون مجوز کشف شد.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال ۹۹ تا زمان حاضر تعداد ۲۴۶ مرکز غیرمجاز و در مجموع چهار هزار و ۵۹۱ دستگاه ماینر با همکاری عوامل انتظامی، تعزیرات و همکاران این شرکت کشف شد، گفت: میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه، ۱۳ میلیون و ۴۵۷ هزار کیلووات ساعت برآورد می شود.

حسینی نژاد با بیان این که در استان سمنان ۶۰ مرکز دارای مجوز استخراج رمزارز وجود دارد، افزود: تعداد متقاضیان صدور مجوز جدید، ۲۰ متقاضی هستند که با توجه به نبود قرارداد برای تامین برق این متقاضیان، مطابق مقررات ابلاغی وزارت نیرو، لازم است برق آنها از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر تامین برق شوند.

در این نشست اعضای کارگروه پیرامون نحوه مراجعه و ورود به مرکز استفاده کننده غیرمجاز رمزارز، اقدامات عملیاتی و کاربردی برای افرادی که بدون مجوز از ماینر بهره‌گیری می کنند، تشکیل جلسات شهرستانی برای هماهنگی بیش از پیش دست اندرکاران مرتبط، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مخابراتی برای شناسایی مزارع استخراج رمزارز غیرمجاز و گشت ‌های مشترک با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات و شرکت توزیع برق بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.