کد خبر : 18496
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
-

تلاش برای المپیکی شدن ورزش پرطرفدار پرورش اندام ضروری است

تلاش برای المپیکی شدن ورزش پرطرفدار پرورش اندام ضروری است
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران گفت: باید تمام تلاش ها برای المپیکی شدن ورزش پرورش اندام انجام بشود چرا که این ورزش اکنون بیشترین مخاطب را در دنیا دارد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،نقی کلانتری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی مستریونیورس در رامسر افزود: اگر این رشته جذاب و پرطرفدار را المپیکی نکنیم به طور قطع نمی توان توقع به جا داشته باشیم.
وی اظهارداشت : دز زمان حاضر رشته بدنسازی و پرورش اندام بیشترین مخاطب را در بین رشته های ورزشی دنیا دارد در حالی که به اندازه یکصدم فدراسیون های دیگر هزینه می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم می توان ادعا کرد مثل دیگر رشته های ورزشی نیازمند ساماندهی در همه مسایل مربوط از جمله سازماندهی در مباحث مالی هستیم.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران ادامه داد: با المپیکی شدن پرورش اندام این رشته ورزشی در همه ابعاد بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
کلانتری نقش کمیته ملی المپیک را در المپیکی شدن ورزش پرورش اندام بسیار تاثیرگذار دانست.
وی اضافه کرد: پرورش اندام ایران از جمله رشته های مهمی است که در المپیک می تواند مدال های خوشرنگ طلا را بگیرید و نقش آفرینی کند.
کلانتری بیان کرد: کشورهای مختلف برای رشته های که قادر به کسب مدال در میادین جهانی هستند اعتبار قایل می شوند.
وی تصریح کرد: رییس فدراسیون بدنسازی و پرورشدایران در انجام المپیکی شدن این رشته همت وتوانایی لازم را دارند که امید هست این مهم اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به استقبال روزافزون جامعه از این رشته اظهارداشت : این رشته هر روز دستخوش تحولات بوده و باید فعالان این حوزه خود را با این تحولات به روز کنند.
کلانتری با بیان این که هرکدام از این رشته های چندین رشته را شامل است؛ تصریح کرد: به عنوان مثال مچ اندازی و پاورلیفتینگ هرکدام به تنهایی یک فدراسیون است که به همین خاطر باید به رشته های ورزشی توجه ویژه بشود.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اهمیت و استقبال جامعه از این رشته ها بتوان آن را گسترش داد.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران گفت: این هیات برای سال آینده برنامه های متنوعی را دارد که ارسال تیم رده های مختلف سنی به مسابقات برون مرزی از جمله آن است.
کلانتری تعداد ورزشکاران بیمه شده بدنسازی و پرورش اندام استان را بیش از ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود : البته شمار ورزشکاران بیمه نشده چند برابر جمعیت بیمه شده هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.