کد خبر : 19116
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
-

آغاز لایروبی بند خاكی و مرمت سرریز سنگ وملاتی  حوزه آبخیزچنداب گرمسار

آغاز لایروبی بند خاكی و مرمت سرریز سنگ وملاتی  حوزه آبخیزچنداب گرمسار
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از آغاز عملیات آبخیزداری لایروبی بند خاكی و مرمت سرریز بندهای سنگ وملات حوزه آبخیز چنداب خبر داد. ؛

به گزارش ندای مردم ،محمدمعین گفت: این بندهای خاكی و سنگ و ملات  دارای اهمیت زیادی در مدیریت روان آبها، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و حفظ آب و خاک در منطقه بوده که انباشته شدن رسوبات طی سالیان گذشته سبب کاهش عملکرد و اثر بخشی آن ها در مدیریت آب و خاک منطقه گردیده است.
وی افزود: در راستای سیاست های سازمان منابع طبیعی در مدیریت حوزه های آبخیز و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری این پروژه با حجم 3000 متر مکعب شامل عملیات لایروبی بند خاکی چنداب با حجم 2800 متر مکعب و مرمت سرریز بندهای سنگ و ملات به حجم 200 متر مکعب و با تخصیص یازده میلیارد و هفتصد و سی میلیون ریال اعتبار ملی در ماه جاری آغاز گردیده است.
معین كاهش هدر رفت آب های روان و تقویت آب چاه های كشاورزی و آشامیدنی حوزه را از جمله مزایای لایروبی این بندها برشمرد.
وی گفت : علاوه بر حفاظت از روستاها در مقابل سیلاب ها، اجرای طرح های آبخیزداری را در تقویت سفره های آب زیرزمینی تاثیرگذار دانست و اظهارداشت : خشكسالی های متوالی باعث كاهش سطح آب های زیرزمینی گردیده و امید است با اجرای عملیات آبخیزداری بتوانیم گامی موثر در حفاظت و مدیریت منابع آب در منطقه داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.