کد خبر : 20200
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
-

راه‌آهن رویایی و جنگل‌های بکر ترغیب کننده گردشکر به شیرگاه است

راه‌آهن رویایی و جنگل‌های بکر ترغیب کننده گردشکر به شیرگاه است
مدیر مسئول پایگاه خبری ندای مردم دو استان گفت:راه‌آهن رویایی و جنگل‌های بکر ترغیب کننده گردشکر به شیرگاه است .؛

درمتن یادداشت ابراهیم پورتقی  فعال رسانه ی و اجتماعی آمده  است:شیرگاه  یکی از زیباترین مناطق استان مازندران است که زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است.

این شهررا در صورت برنامه ریزی صحیح به علت قرارگیری در بین مناطق خشک و مرطوب و جنگل و کوهستان آب و هوا و طبیعت بسیار خاصی دارد،می توان بعنوان یک  قطب گردشگری نبدیل شود.

شهر شیرگاه با قدمت تاریخی و جاذبه های فراوان، باید از ورودی‌هایی ایمن، زیبا و ترغیب کننده گردشگر برای ورود به شهر برخوردار باشد و این مطالبه همیشگی شهروندان بوده که می توان با ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح در حال اجرا در ورودی‌های شیرگاه و ایجاد سایر طرح‌ها برای زیباسازی و هویت‌بخشی به ورودی شهر عملیاتی شود.

راه‌آهن رویایی شیرگاه یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین جاذبه های سوادکوه برای علاقه‌مندان به عکاسی  الخصوص در فصل پاییز است.

شیرگاه یکی از توابع شهرستان سوادکوه است که به داشتن پل‌های زیبا، راه‌آهن رویایی ،جنگل‌های بکر، شهر پل ها مشهور است.

اما باید به این نکته اساسی توجه کرد که اجرای یک طرح استاندارد و با در نظر گرفتن همه دسترسی‌ها در مدت ‌زمان طولانی‌ تر به‌ مراتب بهتر از اجرای یک طرح ناقص و غیراصولی در کوتاه‌مدت است.

پس میتوان با ارائه طرح کامل و استاندارد برای ایجاد یک المان مناسب و درخور شأن سوادکوه شمالی و استفاده از طبیعت خدادادی، فضاهای پیرامونی را احیا نمود.

ایجاد درآمدهای پایدار از طریق تشکیل ستاد جذب سرمایه گذاران، استفاده از دانش و تجربه خردمندان، صاحب نظران و نخبگان در حوزه های مختلف، ایجاد نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ مقاوم سازی و زیباسازی از طریق تشویق مردم برای استفاده از فناوری های نوین با رعایت صرفه جویی و حمایت جدی از مدیریت پایدار می باشد

براین باور یم که صنعت گردشگری از جهت اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای ساکنان این شهر می تواند برای برنامه ریزی کوتاه مدت مفید واقع شود ولی از سوی دیگر باعث آلوده ساختن محیط زیست واز میان رفتن محیط طبیعی و سرمایه های ملی در این منطقه خواهد شد که‌ ضروری است مسولین از همین حالا به فکر فراهم آوردن بسترهای لازم باشند
اگر عزم جدی و برنامه ریزی مناسب شاهد نباشیم قطعا گردشگران با حضور در جنگل ها، پارک ها، رودخانه ها و … باعث  تخریب محیط زیست و بر هم زدن آرامش گونه های انوری و گیاهی می شوند بنابراین ضرر و زیان آنان بیشتر از درآمدی است که به منطقه وارد می سازند.
بنابراین مسئولان باید با اجرای طرح های مناسب  از این فرصت ها در راستای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بهره گیری کنند.
بدون شک صنعت گردشگری و افزایش سفر می تواند نقش کلیدی در ایجاد فرصت های شغلی  و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درمنطقه داشته باشد.

آن‌چه گفته شد، از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ایستگاه راه آهن شیرگاه سوادکوه می‌توان آبشار پلنگ دره و منطقه برنجستانک را برشمرد. این آبشار خروشان و زیبا در فاصله ۱۳ کیلومتری شیرگاه قرار دارد. در این منطقه، گردشگران می‌توانند شاهد جنگل‌های انبوه و بکر و همچنین، رودهای زلالی باشند که منظره‌ای نفس‌گیر را ایجاد می‌کنند.
سد سنبل رود هم یکی دیگر از جاهای تماشایی این منطقه است. این سد خاکی در حدفاصل شهرهای شیرگاه و بابل‌کنار قرار دارد. در اطراف این سد، مجموعه تفریحی باصفایی ایجاد شده است. گردشگران این ناحیه می‌توانند در این مجموعه تفریحی به قایقرانی پرداخته و اوقات خوشی را سپری کنند.
از دیگر مکان‌های دیدنی مجاور ایستگاه راه آهن شیرگاه می‌توان پل شاه عباسی، آبشار میان‌کلا، محله نارنج بن، دره لاکره،پل سرتپه ،روستای بورخانی و منطقه زیولا  را برشمرد.

شیرگاه ۲۳۰ کیلومتر ی با تهران قرار دارد.

در پایان بر این باور هستیم یکی ازمسیر های توسعه پایدار برگزاری برنامه هایش متنوع متناسب شرایط منطقه که نمونه ای از این توجه به زبان مادر ی است که یکی از وظایف شهرداری ایجاد نشاط اجتماعی در مسیر توسعه باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.