کد خبر : 20699
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
-

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:؛

پاسخ به سلیقه های مختلف فرهنگی و هنری در سمنان/ “امید” لازمه پیشرفت جامعه است

پاسخ به سلیقه های مختلف فرهنگی و هنری در سمنان/ “امید” لازمه پیشرفت جامعه است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ما جوانانمان را می فهمیم و به خواسته های آنها پاسخ می دهیم، افزود: در استان سمنان هیچ سلیقه ای بی پاسخ نمی ماند. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،فرشید فلاح در آئین افتتاحیه “جام رسانه ای امید” گفت: اداره کل ارشاد اسلامی استان سمنان برای ایجاد حالِ خوب برای هم استانی ها و پاسخ به سلیقه های مختلف مردمی، از دی ماه سالجاری برنامه های گسترده ای را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه”امید” لازمه هر جامعه و پیش زمینه ای برای زندگی و رویا پردازی است، بیان کرد: شاه کلید آنچه امید را به رسانه پیوند می زند، اخبار است واز آنجا که “منفی بودن” جذابیت خبر را بالا می برد دشمن با استفاده از این ویژگی طبیعی بخش های منفی را بزرگ نمایی نموده وبا حاشیه راندن اخبار پیشرفت، آن را از چرخه تولید و مصرف حذف می نماید.
فلاح گفت:بسیاری از آمار یاس، مهاجرت، خودکشی،افسردگی، فرار مغزها و… ناشی از همین القای ناامیدی توسط رسانه های غربی است و رسانه ها باید با واقع بینی و بیان واقعیت ها به نشر ارزشها، دستاوردها، دارایی ها و سرمایه ها پرداخته و نیرنگ های دشمن را خنثی نمایند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: این اداره کل در پاسخ به نیازهای اقشار مختلف مردم، هنرمندان و فرهیختگان برنامه های مختلف و متنوعی از قبیل: طرح ملی قرآن آموزی بشری، برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای با حضور 31 گروه از 8 استان کشور،برگزاری 3 جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان های مختلف، برگزاری فروشگاه لباس عفیفانه و محجبانه، اجرای موسیقی صحنه ای یک بار در هفته و…را در دی ماه برگزار کرده است و برای بهمن ماه نیز برنامه هایی همچون:جشنواره هنرهای تجسمی از 7تا 23 بهمن ماه، جشنواره فیلم فجر با اکران 23 فیلم برگزیده از 15 تا 22 بهمن ماه، سوگواره مهر محرم در 14 بهمن ماه، افتتاح یک نگارخانه در سرخه، مسابقه کتابخوانی “استاد عشق” با بیش از 500 علاقمند در سرخه،جشنواره تئاتر قرآنی در مهدیشهر، جشنواره موسیقی استان در شاهرود و جشنواره تئاتر خیابانی در گرمسار برگزار می شود و سعی داریم هررشته هنری یک رویداد جذاب برای علاقمندان، داشته باشد.
سمنان،شهر پایتخت کتاب
فلاح انتخاب شهر سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سالجاری را نقطه عطفی برای این استان برشمرد و افزود: شهر سمنان در بین 10 نامزد نهایی و با کسب امتیازات شاخص و ارائه طرح های خلاقانه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی مانند: نذر کتاب، کتابخانه های اینترنتی، پستی و …موفق به کسب این رتبه شده است.
وی افزود: استان سمنان جزو استانهای پیشرو در مسیر دسترسی به کتابخانه های عمومی است و 1 میلیون و 150 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان قرار دارد که از لحاظ میزان کتابخانه ها و از نظر سطح علمی و سواد جزو رتبه های برتر کشور هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح “کتاب آرامش ماندگار” در مهدیشهر،گفت: این یک کار کاملا مردم نهاد است و طی آن هر دانش آموز دوران ابتدایی در مهدیشهر 30 جلد کتاب را می خواند و در حال حاضروزارت آموزش و پرورش این طرح را از مهدیشهر الگو گرفته و به کل کشور ابلاغ کرده است؛ در سرخه هم بچه ها کتاب را با دوچرخه به منازل مردم می برند و توزیع می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.