کد خبر : 2408
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
-

ممنوعیت احتساب دوره چهار ماهه مرخصی زایمان تعهدات سهمیه بانوان برمبنای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت اعلام کرد: رای ممنوعیت احتساب دوره چهار ماهه مرخصی زایمان تعهدات سهمیه بانوان بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت بوده و وزارت بهداشت در این موضوع دخالتی نداشته است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،دکتر همتی، در پی ابلاغ دادنامه دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت محاسبه مرخصی

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت اعلام کرد: رای ممنوعیت احتساب دوره چهار ماهه مرخصی زایمان تعهدات سهمیه بانوان بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت بوده و وزارت بهداشت در این موضوع دخالتی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،دکتر همتی، در پی ابلاغ دادنامه دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت محاسبه مرخصی زایمان به عنوان بخشی از دوره تعهد سهمیه بانوان، اظهار کرد: به منظور مساعدت به بانوان استفاده کننده از سهمیه زنان در جهت کاهش طول دوره تعهدات، طی بخشنامه صادره در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدت چهار ماه از دوره مرخصی زایمان متعهدین موضوع این سهمیه از سقف تعهداتشان کاسته شده بود که افرادی با طرح شکایت در هیات عمومی دیوان درخواست ابطال این بخشنامه را کرده بودند.

وی افزود: دیوان عدالت نیز با ابطال بخشنامه وزارت بهداشت، دوران مرخصی زایمان را قابل لحاظ به عنوان انجام تعهدات ندانسته و آن را خلاف مقررات و اصول حقوقی تلقی کرد. بنابراین، با صدور دادنامه یاد شده و آثار اداری ناشی از آن، وزارت بهداشت ناگزیر از ابلاغ آن به موسسات و واحدهای مربوطه شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بیان کرد: برخی افراد فاقد تعهد رسانه ای، با شیطنت رای مذکور را به گونه ای انعکاس داده اند که منتسب به معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت شود، در حالیکه وزارت بهداشت چهارماه از دوره تعهد استفاده کنندگان از سهمیه بانوان را تقلیل داده بود که دیوان عدالت این تصمیم را ابطال کرد و وزارت بهداشت هم چاره ای جز تبعیت از رای دیوان و اجرای آن ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.