کد خبر : 20742
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
-

تحلیلی بر “بایدها و نبایدها،فرصت‌ها و تهدید‌هاقوت‌ها و ضعف‌ها”انتخابات

تحلیلی بر “بایدها و نبایدها،فرصت‌ها  و تهدید‌هاقوت‌ها و ضعف‌ها”انتخابات
دبیر مجمع مدیران جهادی و انقلابی مکتب شهید سلیمانی در فضای مجازی  با موضوع بررسی انتخابات پیش‌روی مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی"بایدها و نبایدها،فرصت‌ها و تهدید‌ها.قوت‌ها و ضعف‌ها"پرداخت. ؛

به گزارش کانامه فردا ، در یادداشت علیرضا ساور  آمده است :این روزها با نزدیک شدن چهل‌و پنجمین سالگرد انقلاب با شکوه اسلامی ایران  به گام دوم انقلاب نزدیک می‌شویم.

تقارن این ایام با برگزاری انتخابات آینده مجلسین،ادامه ظفرمندی جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های اجرایی و قضایی و تقنینی در تحقق فرامین امامین انقلاب در راستای “عزّت ،حکمت،مصلحت” و ورود به گام دوم،افتخاراتی را برای همه کسانیکه در این مدت جان‌فدایی کردند که شامل شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس و شهدای حریم اهل‌بیت(ع) و شهدای دفاع از سلامت و همچنین شهدای گرانقدر امنیت کشور و مردم و نیز برای خانواده‌های معزز و همه مردم شریف ایران به یادگار و ماندگار و به‌بار آورده‌است.

بطور قطع مقایسه عملکرد صد ساله دولت‌های قاجار و پهلوی با عملکرد ۴۵ساله دولت‌های جمهوری اسلامی ایران تحت هر شرایطی قیاس مع‌الفارغ است!
چرا که دولت‌های قاجار و پهلوی ،حقیقتاً دولت‌های زبون و خار بودند و نقش ذلت‌بارشان را در جنگ‌های جهانی اول و دوم با دیپلماسی التماسی و شهوانی و با ازدست دادن سرزمین‌های زیادی از خاک کشور ناتوانی و زبونی و مستعمره شدن را نشان دادند.
لیکن بعد از انقلاب کبیر مردم در سال۵۷دبه رهبری خمینی‌کبیر(ره) بساط سلطه پذیری و استعمار و استثمار و انواع کاپیتولاسیون‌ها از کشور برچیده‌شد و آزادی از آن‌همه استعمار اجانب و… و استقلال کشور عزیزمان را برای مردم به ارمغان آورد.

هرچند این دستاورد عظیم که از ۱۲ فروردین سال۵۸ به ارمغان آمد، حاصل مقاومت‌ها وشهادت‌ها و خون‌های گرانبهایی از زنان و کودکان و مردان و جوانان غیوری بوده که به پای نهال انقلاب اسلامی ریخته و فدا شده است .
به عینه شاهدیم که آن نهال نوپای سال۵۷ به درخت تنومندی تبدیل شده که هم از خود و هم از مردم مظلوم دنیا دفاع و میوه میدهد،آنهم چه‌ میوه‌های شیرین و پرباری، که چشم طمع ابرقدرت‌ها را به ایران انقلابی بسته و بساط طواغیت را در داخل برچید و نظام جمهوری اسلامی را با رفراندوم و انتخابات باشکوه و با رای ۹۸درصدی “آری” مستقر کرد.
بطور قطع و یقین و با آنالیز ماتریس انتخابات و نقش قوای تقنینی در تقویت آن در حوزه اجرایی،با نگاه به”فرصت‌ها و تهدیدها” از منظر خارج و “نقاط قوت و ضعف” میتوان وضعیت موجود را تحلیل و وضعیت مطلوب را برای مردم عزیز تبیین و مطالبه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.