کد خبر : 21698
تاریخ انتشار : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
-

پایین بودن دستمزد و مسایل درمانی مهمترین مشکلات جامعه کارگری در استان سمنان

پایین بودن دستمزد و مسایل درمانی مهمترین مشکلات جامعه کارگری در استان سمنان
ندای مردم - دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان، پایین بودن دستمزد و وضعیت درمان را مهمترین مشکل جامعه کارگری در این استان دانست و گفت: تعیین دستمزد سال جاری کارگران یک دهن کجی به جامعه کارگری و کاری خلاف قانون بود.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،حبیب الله محقق روز شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تاکید فراوان قانون کار به اصل سه جانبه گرایی اظهار داشت: در شورای عالی دستمزد به قشر کارگران بی توجهی شد و بر خلاف قانون و بدون توجه به نظرات نماینده کارگران حقوق و دستمزد 1403 جامعه کارگری تعیین شد.
وی با بیان اینکه بر خلاف قانون یکی ازنمایندگان کارگران از نشست این شورا اخراج شد ادامه داد: متاسفانه نمایندگان کارفرمایان نیز نماینده واقعی این قشر نیستند واز این نمایندگان باید به عنوان کارفرمانمایان یاد شود چرا که این افراد را نیز به نوعی دولت تعیین می کند.
وی تعیین افزایش 35 درصد به حقوق کارگران در سالجاری را برخلاف قانون و نظر نمایندگان کارگران دانست و گفت: این رقم از نرخ واقعی تورم که بانک مرکز اعلام کرده پایین تر است و کفاف هزینه ها و نیازهای کارگران و تورم موجود در جامعه را نمی دهد و مصوبه شورای عالی دستمزد نیز به همین دلیل به امضای نمایندگان کارگران نرسید.
وی با بیان اینکه کارگران مهمترین قشر جامعه هستند متذکر شد: در استان سمنان کارگران 70 درصد جامعه و در کشور نیز بین 55 تا 60 درصد جامعه را تشکیل می دهند و اگر به حقوق کارگران توجه و شرایط آنها بهبود یابد شرایط جامعه نیز خوب خواهد شد.
محقق با قدردانی از مقام معظم رهبری که توجه ویژه ای به کارگران و حقوق آنها دارند گفت: مقام معظم رهبری هر سال شعاری را برای کشور تعیین می کنند اما متاسفانه مسوولان به این شعار توجهی نداشته و شرایط عملیاتی و اجرایی شدن آن را فراهم نمی کنند.
وی همچنین به وضعیت درمان کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط درمان کارگران در استان سمنان زیر صفر است و به رغم وجود بیمارستانها و درمانگاهها و امکانات موجود تامین اجتماعی در استان درمان کارگران از شرایط خوبی برخوردار نیست.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان، نبود پزشکان متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی و وجود مشکلات قانونی در جذب نیروهای متخصص در این مرکز را از جمله مشکلات در این زمینه دانست و گفت: برای رفع این معضل باید شرایط ورود و استفاده از پزشکان متخصص برای مراکز تابعه تامین اجتماعی فراهم و موارد قانونی رفع شود.

خبرنگار- سید رضا عظیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.