کد خبر : 134
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
-

96 درصد اراضی ملی سمنان ثبت مالکیت شد

    با بیان این که منابع طبیعی به واسطه وسعت اراضی بزرگترین مالک کشور است، افزود: اکنون از وسعت 9.7 هکتاری عرصه های منابع طبیعی استان سمنان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون برای هشت میلیون و 979 هزار هکتار از اراضی ملی سند صادر شده است.. به گزارش پایگاه خبری کارنامه

 

 

با بیان این که منابع طبیعی به واسطه وسعت اراضی بزرگترین مالک کشور است، افزود: اکنون از وسعت 9.7 هکتاری عرصه های منابع طبیعی استان سمنان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون برای هشت میلیون و 979 هزار هکتار از اراضی ملی سند صادر شده است..

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علینقی حیدریان با اشاره به تثبیت مالکیت عرصه های منابع طبیعی گامی در جهت توسعه و از دستاوردهای 40 سال تلاش انقلاب اسلامی است و در حدود چهار درصد باقیمانده از عرصه های منابع طبیعی به دلیل اختلاف و مشکلات قضایی، تثبیت مالکیت نشده است.
وی ابراز داشت: لازمه اجرای طرح های آبخیزداری، بیابانزدایی و واگذاری زمین به سرمایه گذار مشخص بودن مالکیت اراضی است و تثبیت مالکیت اراضی ملی اولویت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
حیدریان تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای سه پلاک اراضی ملی سند صادر شده بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای یک هزار و 760 پلاک از اراضی ملی سند صادر شده است.
وی با بیان این که سند تک برگی موجب صرفه جویی در هزینه ها و دستیابی به اطلاعات اراضی ملی به صورت شفاف و دقیق می شود، یادآور شد: برای چهار میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان تا پایان امسال سند تک برگی صادر می شود.
حیدریان بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، 2 زمین برای سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده بود، اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حدود 40 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی بدون در نظر گرفتن اراضی واگذارشده به نیروهای مسلح، برای اجرای طرح ها در حوزه های مختلف مانند کشاورزی و صنعت واگذار شده است.
وی با اشاره به ظرفیت سمنان در کشت گیاهان دارویی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان در زمینه کشت گیاهان دارویی اقدامی نداشت، اما در سال های اخیر 15 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان زیر کشت گیاهان دارویی رفته است که این اقدام بهبود معیشت بهره برداران مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با بیابانزایی را به دنبال دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان تنها یک پارک وجود نداشت، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی 21 پارک جنگلی به وسعت 925 هکتار احداث شده است.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد که از این گستره 5.5 میلیون هکتار از اراضی مرتعی و تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد

خبرنگار-ارمین پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.