کد خبر : 647
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۲۸
-

پیام مدیرمسئول به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

بار دیگر نوای قافله ایثار و شهادت به گوش می رسد. ماه محرم با قافله‌سالاری سیدالشهداء (ع) از راه رسید تا ایثار و از جان گذشتگی، حماسه و شجاعت و ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت معنی پیدا کند. محرم رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشورا است. ماهی

بار دیگر نوای قافله ایثار و شهادت به گوش می رسد. ماه محرم با قافله‌سالاری سیدالشهداء (ع) از راه رسید تا ایثار و از جان گذشتگی، حماسه و شجاعت و ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت معنی پیدا کند. محرم رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشورا است. ماهی که یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است. محرم ماه آموختن رسم زندگی از سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. ماهی که حضرت سیدااشهدا (ع) و یاران باوفایش راه مبارزه با ستمکاران را به همه آزادگان جهان آموخت واگر نیک بنگریم خواهیم دید که بیرق کاروان عشق، خون و شهادت در آسمان امت اسلامی به اهتزاز در آمده است.

ماه محرم، ماه آزادگی، شهادت وعزت است. آزادگی و شهادتی که از فرهنگ عاشورا برخاسته است. عزتی که با ایستادگی و مجاهدت در راه ظلم ستیزی و آزادگی بدست آمده است. قرن ها است که روایتگران، روایت می کنند و مدیحه سرایان در عظمت این روز می سرایند، اما هیچیک توان گفتن ذره ای از فرهنگ ایثار وشهادت و ظلم ستیزی حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب باوفایش را نداشته اند. هنرمتعالی همواره یگانه وسیله ای بوده است برای بیان حقیقت. حقیقت بزرگی به نام عاشورا. عاشورایی که آغاز یک نهضت بود، و نهضتی که نهضت حسینی نام گرفت.

هنر عاشورایی، هنر زندگی است و به زمان و مکان محدود نیست. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی فرهنگ و به ‌تبع آن هنر عاشورایی جایگاه دارد هنرمندان همواره با خلق و آفرینش و بیان هنری خود کوشیدند تا روایتگر آزادگی باشند و در این مسیر تنها زبان گویا و تاثیرگذار زبان هنر بوده است. عاشورا بزرگترین و مهمترین ویژگی فرهنگ ماست. عاشورا به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار و هدایتگر و حیات‌بخش در تار‌و‌پود زندگی ما تنیده شده است. ما هر نقطه قوت فرهنگی داریم از عاشوراست و هر آسیب و حفره فرهنگی که ما را مبتلا می‌کند، به جهت دوری از عاشوراست. تکاپوی هنرمند در عرصه هنر عاشورایی ستودنی است. تکاپویی که بدون ‌شک محصولاتش تاثیرگذار بوده و راه‌های جدیدی را باز کرده است. هنر عاشورایی، هنر زندگی است. به زمان و مکان محدود نیست. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی فرهنگ و به ‌تبع آن هنر عاشورایی جایگاه دارد. راه نجات بشر امروز از بن‌بست‌ها، بحران‌ها، سرگشتگی‌ها و سرخوردگی‌ها درک و شناخت عمیق فرهنگ عاشوراست. فعالیت در این عرصه از هنر جهاد فرهنگی است و عرصه‌های جدیدی را برای بروز و ظهور باز می‌کند. از این فرصت باید بهره گرفت و پیش رفت. این خود جهاد است و هنرمند متعهد جهادگرعرصه مبارزه با ظلم و ستم و روشنگر عصر امروز است.

اینجانب فرارسیدن ایام سوگواری سرورآزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یارانش را به تمامی دلدادگان و محبان خاندان عصمت و طهارت (علیهم  السلام) و هنرمندان عزیز تسلیت عرض نموده، عزت و سربلندی اسلام و مسلمین را از ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.