کد خبر : 1365
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
-

مراقب کلاهبرداری سایت‌های تبلیغات و درج آگهی باشید

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: افراد سودجو با درج آگهی‌های کذب و غیر واقعی در سایت‌های نیازمندی و تبلیغاتی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت می کنند لذا کاربران فضای مجازی فریب تبلیغات‌های دروغین را نخورند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،سرهنگ حسین صادقی درتشریح این موضوع به خبرنگار ما گفت: با توجه به

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: افراد سودجو با درج آگهی‌های کذب و غیر واقعی در سایت‌های نیازمندی و تبلیغاتی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت می کنند لذا کاربران فضای مجازی فریب تبلیغات‌های دروغین را نخورند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،سرهنگ حسین صادقی درتشریح این موضوع به خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت تبلیغات و معرفی محصولات و کالاها و خدمات در فضای مجازی، امروزه استقبال شرکتها، تولیدکنندگان و کاربران از سایت‌های نیازمندی و درج آگهی بسیار زیاد شده است لذا برخی افراد سودجو و مجرمان سایبری از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت و با تبلیغات گسترده دروغین و کاذب اقدام به کلاهبرداری اینترنتی و سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان می‌ کنند.

وی در ادامه گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و همچنین رونق بازار و خرید و فروش‌های مجازی به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می‌باشند این افراد با هدف تهیج و ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس خود را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌نمایند، لذا کاربران فضای مجازی برای خریدهای اینترنتی خود از سایت‌های تبلیغاتی، پس از انتخاب کالا در سایت‌های درج آگهی از کیفیت کالا و هویت فروشنده مطلع گردند و هیچ گونه مبلغی بعنوان پیش پرداخت نیز واریز نکنند.

این مقام سایبری درباره خرید از شبکه‌های اجتماعی گفت: هموطنان توجه کنند بیشتر اجناس تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، از کیفیت لازم برخوردار نبوده و یا با تبلیغ اعلام شده منطبق نیست؛ افراد با پرداخت پول زیاد، کالای بی‌کیفیت دریافت می‌کنند لذا شهروندان در صورت امکان از شبکه‌های اجتماعی خرید ننموده و از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و معتبر خرید خود را انجام دهند.

سرهنگ صادقی در توصیه به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده سایت‌های تبلیغاتی را نخورده و قبل از هرگونه اقدامی از اصالت کالا و تقلبی نبودن و مسروقه نبودن کالا کسب اطمینان نمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان دریافت بیعانه و عدم تحویل کالا را یکی از مهمترین کلاهبرداری‌های رایج در بستر سایت‌های درج آگهی عنوان کرد و گفت: هموطنان عزیز به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند زیرا کلاهبرداران سایبری پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهند بود.

شایان ذکر است کاربران می‌توانند با بهره گیری از محتوای آموزشی سایت پلیس فتا، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق سایتwww.cyberpolice.ir  گزینه تماس با ما بخش مرکز فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.