کد خبر : 4301
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
-

۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در سمنان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه اکنون ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بهبود یافتند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،نوید دانایی در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و کارگروه مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه اکنون ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بهبود یافتند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،نوید دانایی در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و کارگروه مقابله با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه اکنون ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان کوثر ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا بستری و هفت نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان شفا پنج نفر به دلیل بیماری کرونا بستری و پنج بیمار کرونا، معالجه و ترخیص شدند، بیان کرد: حمایت روانی از کادر درمانی باوجود تلاش‌ها در دستور کار مسئولان و عموم مردم قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰ تخت بیمار در بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و تمامی کادر درمانی برای درمان بیماران کرونا ویروس آمادگی دارند.

دانایی در ادامه و بابیان اینکه در روز‌های گذشته شهرداران استان اقدامات خوبی در راستای ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر انجام دادند که این روند باید ادامه یابد، تأکید داشت: باوجود تمام‌کار‌های انجام‌شده، اما برخی مردم و مسئولان مبحث کرونا ویروس را به شوخی گرفتند که این اقدام‌ها بسیار دردناک و نگران‌کننده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید مباحث تخریبی در مورد بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در فضای مجازی مطرح شود، افزود: اگر بحث کرونا ویروس جدی گرفته نشود معلوم نیست برای استان سمنان چه اتفاقی بیفتد و باید مردم به معنای واقعی این مسئله را جدی بگیرند از سوی دیگر برخی رفتار‌ها و تردد مردم در مناطق شهری باعث نگرانی و تأسف است لذا از مردم عاجزانه می‌خواهیم که در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه مردم هنوز عمق فاجعه کرونا ویروس را درک نکردند و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها باید برای فرهنگ‌سازی به کمک دانشگاه علوم پزشکی سمنان بشتابند، افزود: میزان شیوع کرونا ویروس بسیار قابل‌توجه است که باید مردم همچنان رعایت کنند.

دانایی بابیان اینکه بر اساس آمار، در موج دوم کرونا ویروس، افراد مبتلا شده در استان‌های گلستان و اصفهان ۱۰۰ درصد افزایش‌یافته است، گفت: هر مورد مشکوک کرونا ازنظر ما کرونا است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود همچنین باید گفت جستجوی خانه به خانه بیماران مشکوک کرونا در دستور کار است، اما این طرح ۱۰ تا ۱۵ روزبه طول می‌انجامد و برای اجرای این طرح همکاری تمام دستگاه‌ها را لازم داریم.

وی افزود: نیرو‌هایی را به‌عنوان بسیجی می‌خواهیم تا به ما کمک کنند و لذا برای اجرای این طرح بیش از ۸۰۰ نفر نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی خانوار در سمنان موجود است و در طرح پایش سلامتی در هر خانواده سفیری برای تبادل اطلاعات بین خانواده و دانشگاه علوم پزشکی انتخاب می‌شود لذا پیشنهاد می‌شود هرکدام از پایگاه‌های درمانی و غیره یک خط تلفن دارند و مخابرات خط تلفن را افزایش دهند.

دانایی با تأکید بر اینکه مکان‌های اقامتی به‌هیچ‌عنوان مسافر نپذیرند، بیان کرد: تأمین الکل در دستور کار و همچنین روند تولید ماسک در استان مطلوب است، اما باید افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.