کد خبر : 6296
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
-

مهار سیلاب در سازه‌های آبخیزداری سمنان

رئیس اداره کنترل آبخوانداری منابع طبیعی سمنان گفت:سه میلیون و ۷۰ متر مکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین امسال در سازه‌های آبخیزداری استان سمنان کنترل شد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمد رضا رجبی افزود: بیشترین حجم کنترل سیلاب به وسیله سازه‌های آبخیزداری در فروردین امسال مربوط به شهرستان مهدیشهر و گرمسار بود. وی ادامه داد: یک

رئیس اداره کنترل آبخوانداری منابع طبیعی سمنان گفت:سه میلیون و ۷۰ متر مکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین امسال در سازه‌های آبخیزداری استان سمنان کنترل شد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمد رضا رجبی افزود: بیشترین حجم کنترل سیلاب به وسیله سازه‌های آبخیزداری در فروردین امسال مربوط به شهرستان مهدیشهر و گرمسار بود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۲۵ هزار مترمکعب سیلاب در مهدیشهر و ۶۴۰ هزار مترمکعب سیلاب در شهرستان گرمسار به وسیله سازه‌های آبخیزداری مهار و کنترل شد.

رجبی بیان کرد: سیلاب‌های ویرانگر در فروردین امسال، بیش از پیش اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری را بر همگان آشکار کرد و افزایش تعداد اجرای طرح‌ها نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

رئیس اداره کنترل آبخوانداری منابع طبیعی سمنان افزود :بند‌های خاکی با کنترل رسوب در سیلاب از انتقال رسوب به پایین دست و بروز خسارت جلوگیری می‌کند و بر همین اساس در سیل اخیر بند‌های خاکی محل انباشت رسوب شده و باید لایروبی شود تا از ظرفیت ذخیره آب آن کاسته نشود.

رجبی تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بین ۵۰ تا ۷۵ درصد خسارات سیل را کاهش می‌دهد و به تغذیه منابع آبی کمک می‌کند.

وی گفت: پیشگیری از سیلاب، حفاظت خاک، احیای پوشش گیاهی، نفوذپذیری و تغذیه آبخوان‌ها، از جمله مزیت‌های طرح‌های آبخیزداری است.

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سیل فروردین امسال ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به بنا‌های در مسیر خود خسارت زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.