کد خبر : 8218
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
-

برای پیشگیری از ویروس کروناماسک و رعایت فاصله اجتماعی بهترین واکسن است

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تجلیل از تلاش و همکاری خبرنگاران و رسانه ها در اطلاع رسانی بیماری کرونا در این استان، انجام سه مرحله غربالگری بیماران و ایجاد ۹ مرکز منتخب ارجاع بیماران در شهرستانهای تحت پوشش را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی دست ها بهترین واکسن برای پیشگیری از ویروس کرونا است.

ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بهترین واکسن برای پیشگیری از ویروس کرونا است

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، نوید دانایی در نشست خبری به خبرنگاران افزود: اثر هیچ دارو و واکسنی بهتر از استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نیست.
وی با تاکید به اینکه موفقیت بسیاری از کشورها در مقابله با ویروس کرونا از جمله ایران رعایت توصیه های بهداشتی و از مهمترین آنها استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بوده است.
وی با ارائه شرحی از برنامه ها و اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: تاکنون دو خیز از شیوع این ویروس را پشت سر گذاشته ایم و هم اکنون در مرحله مدیریت این بیماری هستیم.
دانایی، با بیان اینکه اولین بار مبتلا به  ویروس کرونا دوم اسفند گذشته در سمنان شناسایی شد افزود: در اردیبهشت امسال با تلاش های گسترده به حداقل بیمار مبتلا در سطح این دانشگاه رسیدیم و در خیز دوم نیز در حالیکه تمامی شهرهای تحت پوشش این دانشگاه وضعیت سفید داشتند به دلیل تصور به پایان رسیدن بیماری و بی توجهی به توصیه های بهداشتی دوباره این بیماری اوج گرفت و شهرها در وضعیت قرمز قرار گرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه تاکنون در این دانشگاه تست یک هزار و ۱۸۶ بیمار مثبت بوده گفت: از این تعداد ۹۵۳ نفر از بیمارستان مرخص شده اند و تست یک هزار و ۶۴۸ نفر نیز منفی بوده است.
دانایی گفت: در حال حاضر در سه بیمارستان کوثر سمنان، ولایت دامغان و معتمدی گرمسار ۷۵ بیمار بستری مشکوک به کرونا بستری هستند.
وی با اشاره به ترخیص ۸۰/۴ درصد بیماران از بیمارستان مرخص شده اند گفت: از این تعداد ۴۷ درصد آنها از بانوان و ۵۳ درصد مرد و سن بیماران بستری ۵۸ سال به بالا بوده است.
وی گفت: ۱۷ درصد بیماران سابقه تماس با فرد کرونایی داشته اند، ۲۳ درصد بیماری قلبی و ۱۸ درصد بیماری دیابت مبتلا بوده اند.
دانایی افزود: متوسط سن ۱۷۷ بیمار فوت شده در این سه شهرستان ۷۲ سال بوده که هشت درصد سابقه سرطان، ۱۷ درصد دیابت، ۲۱ درصد بیماری قلبی و شش درصد کلیوی بوده اند و این آماره نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد از بیماران کرونایی فوت داشت دارای بیماری زمینه ای بوده اند.
وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا سن نمی شناسد متذکر شد: با اینکه افراد مبتلا از جوانان بسیار کم بوده است اما این دلیل نمی شود این افراد ناقل بیماری نباشند و متاسفانه بسیاری از بیماران فاقد علامت هستند و می توانند افراد بسیاری را آلوده کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تجلیل از تلاش و همکاری خبرنگاران و رسانه ها در اطلاع رسانی بیماری کرونا در این استان، انجام سه مرحله غربالگری بیماران و ایجاد ۹ مرکز منتخب ارجاع بیماران در شهرستانهای تحت پوشش را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.