کد خبر : 8304
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
-

فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه اولویت مجلس بر اصلاح اقتصاد و فرهنگ است، گفت: فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه ،عباس گلرو صبح پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اصلاح فرهنگ و اقتصاد کشور در

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه اولویت مجلس بر اصلاح اقتصاد و فرهنگ است، گفت: فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه ،عباس گلرو صبح پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اصلاح فرهنگ و اقتصاد کشور در اولویت عملکرد مجلس است، اظهار داشت: فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است.

وی بابیان اینکه فرهنگ در ابتدا به دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شود، افزود: در یک دسته‌بندی دیگر فرهنگ به دو بخش متعالی و فرهنگ عمومی تقسیم می‌شود که فرهنگ متعالی برگرفته از فرهنگ ارزش‌های الهی و ارزش‌های عاشورایی است.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه اجرای فرهنگ متعالی شامل افرادی خاص است که همه نمی‌توانند آن را اجرا کنند، تصریح کرد: فرهنگ عمومی برگرفته از زیست اجتماعی است.

گلرو بابیان اینکه در ایران غنای فرهنگی به پشتوانه اسلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آسیب‌های جدی در بدنه اجتماع داریم که ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی، دینی، اجتماعی و غیره است.

وی افزود: ایجاد فاصله طبقاتی ناشی از یک انحراف فرهنگی است که باید به ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه اهتمام بیشتری بورزیم و با شناسایی آسیب‌های موجود نسبت به ریشه‌یابی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن اقدام کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.