کد خبر : 8691
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

۹۸ درصد هیات‌های عزاداری سمنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۹۸ درصد هیات‌های عزاداری این استان در دهه اول محرم امسال دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، حجت الاسلام علی شکری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان‌ در دفتر نماینده ولی فقیه، بیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۹۸ درصد هیات‌های عزاداری این استان در دهه اول محرم امسال دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، حجت الاسلام علی شکری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان‌ در دفتر نماینده ولی فقیه، بیان کرد:  معدود هیات های عزاداری در شهرهای شاهرود، سمنان، دامغان و مهدیشهر شیوه نامه های عزاداری را رعایت نکردند که تذکر لازم به آن ها داده شد.

وی افزود: مسوولیت کارگروه عزاداری ستاد مبارزه با کرونا بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی بود و این سازمان سیاست اجرایی رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از شیوه تذکر و پرهیز از تنش در عزاداری و حضور حداکثری مردم در فضاهای خاص را به عنوان سه وظیفه به انجام رساند. 

شکری با بیان اینکه هماهنگی، اطلاع رسانی، ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه ها و مهیا شدن فضای برگزاری مراسم از جمله اقدام های این کارگروه بوده است اظهار داشت: در تمام هیات‌های عزاداری، همیاران سلامت به مسوول برگزاری معرفی و این فرد فرآیند رعایت شیوه نامه ها را دنبال می‌کرد. 

وی همچنین از ثبت نام ۴۸۰ تشکل مذهبی در سامانه بیرق، برای برگزاری عزای اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد و افزود: تمامی عزاداران شرکت کننده در هیات‌ها با ماسک وارد شدند و ۳۵ هزار عدد ماسک نیز در استان سمنان توزیع شد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تشکر از دستگاههای فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان درخصوص برگزاری نشست های خبریو اطلاعرسانی در خصوص آیین نامه ها و ضوابط برگزاری آیین های عزاداری محرم و صفر گفت: با توجه به اعتقاد مردم به اطعام حسینی، در بسیاری از مجالس، اطعام به سمت رزمایش مواسات و ایران همدل سوق داده شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان نیز در این نشست متذکر شد: رعایت دستورالعمل های عزاداری منحصر به دهه اول محرم نیست بلکه این پروتکل ها درماه محرم و صفر و به ویژه آیین های دهه سوم صفر جاری و ساری خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.