کد خبر : 8890
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
-

اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری در استان سمنان امری ضروری است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و حفظ انفال، اجرای طرح کاداستر به جد در دستور کار است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،جعفر مرادی حقیقی در سفر به شهرستان میامی بر لزوم اجرای هرچه سریعتر اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری تأکید نمود. وی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و حفظ انفال، اجرای طرح کاداستر به جد در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،جعفر مرادی حقیقی در سفر به شهرستان میامی بر لزوم اجرای هرچه سریعتر اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری تأکید نمود.

وی افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی سالجاری و با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و حفظ انفال، اجرای طرح کاداستر به جد در دستور کار این اداره کل قرار داشته و از اولویت‌های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان می‌باشد که بر این اساس با برنامه ریزی‌های بعمل آمده و تعامل خوبی که با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان وجود دارد پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۵۰ درصد از عرصه‌های ملی استان دارای اسناد تک برگ کاداستری شوند.

جعفر مرادی حقیقی ابراز داشت: به منظور مدیریت بهینه مراتع، تمامی مراتع استان سمنان باید زیر پوشش طرح‌های مرتعداری قرار گیرد و طرح‌هایی که منقضی شده است سریعاً باید بروزرسانی شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری اشاره کرد و بیان داشت: مراتع علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی از ارزش‌های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می‌شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح‌های مرتعداری در قالب طرح‌های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآیند.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه شهرستان میامی نیز از تلاشگران عرصه‌های منابع طبیعی تقدیر نمود و بر لزوم حفظ پوشش گیاهی مناطق بیابانی از جمله این شهرستان تأکید نمود.

وی اهمیت و ارزش‌های منابع طبیعی را وصف ناشدنی دانست و اظهار کرد: درختکاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد.

امام جمعه شهرستان میامی در ادامه گفت: وظیفه ما در رابطه با حفظ منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که فرهنگ سازی نکنیم به مانند این است که کاری را انجام نداده ایم.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور به کاشت هر ساله درخت مثمر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این عمل ایشان، بایستی الگویی برای همه ما باشد.

احمد ملایری فرماندارشهرستان میامی، نیز بیان داشت: حفظ جنگل‌ها و مراتع و استفاده بهینه از منابع طبیعی به عنوان یکی از میراث و گنجینه‌های خدادادی و ماندگار که از نسل‌های گذشته به دستان ما رسیده است و این مهم باید بعنوان تکلیفی واجب جهت حفظ و نگهداری و انتقال به نسل‌های آینده دانست.

وی ابراز داشت: منابع طبیعی شهرستان با داشتن ذخائر فراوان منابع طبیعی و مناطق بکر گردشگری، ضمن فراهم کردن اشتغال در سطح شهرستان، به موازات آن نیازمند حفاظت با ارائه آموزش تخصصی و عمومی وبکارگیری تجهیزات لجستیکی اطفای حریق است و می‌توان با اقدام به کاشت درخت و گیاهان با ارزش مرتعی، درامر تکثیر و محافظت از منابع طبیعی مشارکت نمود.

ملایری بیان کرد: بدون شک کاهش آتش سوزی منابع طبیعی، مراتع و زمین‌های کشاورزی در سطح شهرستان به نسبت مدت مشابه سال قبل را نتیجه اطلاع رسانی درست و اصولی و همچنین عملکرد مثبت کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی برشمردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.