کد خبر : 19438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
-

۵۰ میلیون هکتار طرح مرتعداری در کشور ایجاد می‌شود

۵۰ میلیون هکتار طرح مرتعداری در کشور ایجاد می‌شود
معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اجرای ۵۰ میلیون هکتار طرح مرتعداری در استان‌های مختلف کشور خبر داد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این طرح در سال جاری در قالب یک برنامه پنجساله به استان‌های مختلف ابلاغ شده است.

وی همچنین در خصوص طرح های مقابله با بیابانزایی گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یک طرح سه میلیون هکتاری مقابله با بیابانزایی را برای عرصه های مناطق بیابانی آماده کرده است.

نوبخت ادامه داد: برای طرح کاشت یک میلیارد درخت، بخش قابل توجهی نهال در گونه های مختلف توسط نهالستان‌های فعال کشور تولید شده است.

وی یادآور شد: عمده این گونه‌های تولیدی برای جلوگیری از حرکت ماسه‌های روان و جلوگیری از شکل گیری پدیده گرد و غبار در کانون‌های اصلی تولید ریزگرد کاشت می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: بازدید از نهالستان‌های جنگلی، بیابانی و همچنین مراکز تولید بذر بیانگر پویایی و بالندگی نهالستان‌ها است.

وی با بیان اینکه تعداد نهال‌های تولیدی در بخش دولتی و خصوصی قابل توجه است، افزود: ادارات منابع طبیعی و آبخیرداری با درست جابجا کردن این نهال‌ها در زمان مناسب و انتقال به عرصه و با توجه به طرح‌هایی که برای عرصه‌ها در نظر گرفته شده است، اتفاقات مطلوبی را در زمینه افزایش جنگل کاری و مهار بیابان‌ها رقم بزنند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز با هدف پیگیری اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از جمله نهالستان‌ها و نهال کاری در قالب موافقت نامه ها به استان ایلام سفر کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.