کد خبر : 20035
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
-

دانشگاه‌ها امروز باید برای حل مسائل فرهنگی جامعه وارد عمل شوند

دانشگاه‌ها امروز باید برای حل مسائل فرهنگی جامعه وارد عمل شوند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: جامعه ما در حوزه فرهنگی نیازمند کار بنیادی است و دانشگاه‌ها امروز باید برای حل مسائل فرهنگی جامعه وارد عمل شوند.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،محمدرضا معظمی در جمع بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید این واحد در نخستین جلسه از دوره اندیشه ورزیِ عروج، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها در حال پوست‌اندازی و تغییرات بنیادی هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها از آموزش صرف، پژوهش و فناور محور و کارآفرین به دانشگاهِ مسئله محور، تغییر روش داده‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی امروز یک دانشگاه اثرگذار در جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در گذشته صرفاً عرضه‌کننده بودند. امروز سیاست دانشگاه آزاد اسلامی تقاضامحور و حل مسئله است.

معظمی اضافه کرد: دانشگاه باید تقاضای جامعه را رصد کند و به موضوعات و مسائل جامعه بپردازد و برای حل این مسائل راه حل ارائه دهد.

وی بیان کرد: یکی از تقاضاهای مهم جامعه امروز ما موضوعات بنیادی فرهنگی است. کار بنیادی در دانشگاه سخت و زحمت آفرین ولی اثربخش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: امروز جامعه ما در حوزه فرهنگی نیازمند کار بنیادی است. باید در حوزه فرهنگی کادرسازی شود. کار فرهنگی همانند اکسیژن برای حیات جامعه ضروری است.

معظمی اظهار کرد: اساتید دانشگاه به عنوان یکی از قطب های اثرگذار در حوزه فرهنگی با وزن بسیار بالا می‌توانند در جامعه مؤثر واقع شوند و در این راه هزینه‌های مالی را سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آوریم. باهم افزایی و خرد جمعی اداره دانشگاه بهتر و آسان‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم معلمان و اساتید در تربیت نوجوانان و جوانان افزود: الگوپذیری بچه‌ها از معلمان و اساتید، به مراتب بیشتر از والدین است. معلمان و اساتید مانند تابلوهای راه هستند، تا نسل جوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور به سرمنزل مقصود رهنمون شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.