وی ادامه داد: در همین راستا مرد جوانی با مراجعه به ماموران پلیس اعلام کرد زمانی که پسر ۱۰ ساله‌اش در مدرسه حضور داشته، یکی از اقوامشان که جوانی ۲۱ ساله است و از قبل با هم اختلافات خانوادگی داشته‌اند، به انگیزه انتقام جویی و اخاذی، فرزندش را فریب داده و پس از خارج کردن او از مدرسه با یک دستگاه پراید متواری و پسرش را به نقطه نامعلومی منتقل کرده است.

حاجیان یادآور شد: پدر فرد ربوده شده همچنین عنوان کرد فرد آدم‌ربا در ادامه با وی تماس گرفته و علاوه بر اینکه خواستار واریز مبلغ ۳۰ میلیون ریال به حسابش شده، اعلام کرده باید از شکایتی که علیه وی در یکی از کلانتری‌ها ثبت کرده گذشت کرده و رضایت دهد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تصریح کرد: با جمع آوری این اطلاعات، پلیس آگاهی استان اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی محل تردد و اختفای فرد آدم ربا آغاز و کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی در کمتر از ۱۲ ساعت از وقوع حادثه موفق به شناسایی محل اختفای این فرد در شهر اسلامشهر تهران شدند.

وی خاطرنشان کرد: کاراگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اختفای فرد آدم‌ربا اعزام و در عملیاتی ضربتی این فرد را دستگیر و سپس به محلی دیگر که کودک ربوده شده در آنجا حضور داشت مراجعه و او را صحیح و سالم تحویل گرفتند.

حاجیان با اشاره به تحویل کودک ربوده شده به خانواده‌اش، از انتقال آدم ربا به کرمانشاه خبر داد و گفت: این فرد صراحتا به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش از این کار را اختلافات قبلی با پدر کودک ربوده شده و اخاذی از وی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با قدردانی از تلاش بی‌وقفه کارکنان پلیس آگاهی استان و ماموران کلانتری ۲۳ تعاون برای سرعت عمل در انجام این ماموریت و دستگیری فرد آدم ربا در سریعترین زمان ممکن، گفت: همکاران پرتوان ما به معنای واقعی کلمه خدمتگزار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی به شهروندان دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: امروز پلیس کرمانشاه مقتدرتر و هوشیارتر از همیشه در میدان حضور دارد و اجازه نمی‌دهد عده‌ای هنجارشکن با هر قصد و نیتی به ایجاد ناامنی در استان بپردازند، کما اینکه بارها نیز اعلام کرده‌ایم کرمانشاه جای مناسبی برای افراد مجرم نیست و آن‌ها در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عملشان خواهند رسید.

حاجیان در پایان با بیان اینکه من و همه همکارانم با افتخار آرامش خود را فدای امنیت و آسایش مردم خواهیم کرد، گفت: ماموران پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت جامعه تلاش کرده و اجازه نخواهند داد مجرمان در این استان به مقاصد و اغراض خود دست پیدا کنند.