کد خبر : 19509
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
-

وقتی محققان و مخترعان سمنانی جا پای کمپانی های آلمانی می گذارند؛

ساخت و تولید همزن های پیشرفته آزمایشگاهی در سمنان و رقابت با کمپانی های آلمانی

ساخت و تولید همزن های پیشرفته آزمایشگاهی در سمنان و رقابت با کمپانی های آلمانی
به همت محققان و مخترعان شرکت دانش‌بنیان «ره نو صنعت کومش» شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان انواع همزن های آزمایشگاهی و پیشرفته ساخته و تولید می‌شود ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،سید هادی رستمیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ره نو صنعت کومش در معرفی فعالیت این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید : شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش با هدف طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مرتبط با سنتز مواد پیشرفته و انجام خدمات تخصصی آزمایشگاهی تاسیس شده است.

این محقق و مخترع سمنانی که ثبت بیش از 15 اختراع و 20 مقاله را در کارنامه علمی خود دارد، ادامه می‌دهد :هموژنایزر التراسونیک، همزن مکانیکی دیجیتال، همزن مغناطیسی (هیتر استیرر) دیجیتال از جمله محصولات این شرکت هستند که مرتبط با فرایند سنتز و همگن سازی در سطوح مختلف است.

دکتر رستمیان درباره کاربرد این محصولات(همزن های آزمایشگاهی پیشرفته) که به صورت تخصصی، تولید می‌شود، می‌گوید: انواع همزن ها، کاربرد زیادی در علوم مختلف از جمله علوم پایه و کاربردی شامل داروسازی، رنگ و پلیمر، آرایشی و بهداشتی،زیست شناسی، فیزیک، شیمی، مهندسی مکانیک، متالوژیک، مهندسی نفت و پتروشیمی و فناوری نانو کاربرد دارد.

عضو هیأت علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه دامغان، ادامه می‌دهد: ماده ای که لازم است درون سیال یا ترکیب شیمیایی دیگر قرار بگیرد نیاز به همزن دارد و بسته به نوع سنتز و مخلوط کردن یکی از مجموعه همزن ها انتخاب و از آن بهره برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش با اشاره به تعدد همزن های آزمایشگاهی خارجی در بازار می‌گوید: انواع همزن ها از کمپانی های مختلف المانی، چینی و کره توسط شرکت های بازرگانی وارد می شوند اما قیمت های آنان با توجه به وابستگی به قیمت ارز گران بوده و همچنین مشتری با مشکلات دریافت خدمات و پشتیبانی فنی موثر مواجه می‌شد. از این رو برای پوشش نیاز بازار، تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت با کمپانی های معتبر از جمله آیکا و هایدولف را مدنظر قرار دادیم.

این محقق و مخترع سمنانی یادآور می‌شود:در همین راستا تلاش کردیم در کنار خدمات و پشتیبانی فنی، محصول را با قیمت تمام شده مناسبت تری در اختیار مشتری قرار دهیم.

 

این مخترع جوان ادامه می‌دهد:خوشبختانه این محصول با کارایی و کیفیت منحصر آن مورد استقبال مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی معتبر از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، علم وصنعت، پژوهشگاه مواد و انرژی و… قرار گرفته است که اقدام به خرید دستگاه کرده اند.

به گفته رستمیان کارکرد این دستگاه مورد استقبال متقضیان قرار گرفت و مجموع رضایت ها موجب ارتقای انگیزه این مجموعه برای گسترش زنجیره تولید شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، و عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه دامغان با اشاره به ضرورت حمایت از فعالیت این شرکت از سوی نهادهای حامی خاطرنشان می‌کند : جهت کم کردن زمان تولید و پوشش کل نیاز بازار، نیازمند هم‌افزایی کلیه دستگاه های دولتی مرتبط و حمایت های مالی بیشتر پارک‌های علم و فناوری و مجموعه معاونت علمی، پژوهشی  هستیم.

خبرنگار -محدثه عباسی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.