کد خبر : 20189
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
-

تاکید بر توسعه فعالیت ها و افزایش سرانه فرهنگی هنری در حاشیه شهرها

تاکید بر توسعه فعالیت ها و افزایش سرانه فرهنگی هنری در حاشیه شهرها
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان بر اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی فرهنگ در حوزه های مختلف، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی به ویژه در حاشیه شهرها، تقویت سرمایه اجتماعی، هدایت و نظارت بر فعالیت فرهنگی برای کنترل و پیشگیری از آسیب ها تاکید کرد. ؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، ابراهیم پورتقی درنشست شورای شهر دامغان خواستار شناساندن مبانی، مظاهر، اهداف انقلاب اسلامی با بهره گیری از وسایل و امکانات هنری و سمعی و بصری، کتاب و نشریات وب رگزاری گردهمایی فرهنگی شد.

وی، متولی صدور مجوز فعالیت های هنری  صحنه ای را فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد و گفت: یکی از محورهای فعالیت این اداره تقویت انجمن فرهنگی و هنری به عنوان بازوان این اداره ذانست.

وی انجام آموزش هنرهای تجسمی در مجتمع فرهنگی و هنری را به دلیل فعالیت آموزشگاه آزاد و نیز موسسات فرهنگی و هنری غیرقانونی دانست و گفت:توجه به کیفیت آموزش هنر در این آموزشگاه‌ها اولویت است.

پورتقی با تاکید بر نگاه ویژه‌ به نقاط کم برخوردار اظهار داشت:با توجه به تجربه اجرای موفق اعزام کاروان فرهنگی و هنری،خواستاری توجه ویزه برای  حمایت از جامعه فرهنگی و هنری برای اجرای برنامه در اماکن عمومی شد و در این خصوص مناطق پر جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت های هنری در اماکن پرتردد سرعت بیشتری می گیرد ادامه داد:  بزودی اجراهای عمومی در فضای باز به همت اداره فرهنگ و ارشاد وبا حمایت شهرداری و شورای شهر افزایش می یابد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان، نقش این اداره را هدایت، نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری دانست گفت: باید در برنامه های فرهنگی هنری باید نقشه راه داشته و با ریل گذاری مناسب، نباید وارد کار تصدی گری شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.