کد خبر : 20959
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
-

علیرضا سارو؛

مروری بر بایدها و نبایدها،فرصت‌ها و تهدیدها وقوت‌ها و ضعف هاانتخابات

مروری بر بایدها و نبایدها،فرصت‌ها و تهدیدها وقوت‌ها و ضعف هاانتخابات
ندای مردم -علیرضا ساورفعال رسانه ی و اجتماعی دریادداشتی به  بایدها و نبایدها،فرصت‌ها و تهدیدها وقوت‌ها و ضعف هاانتخابات پرداخت.؛

به گزارش ندای مردم  ،در این یادداشت آمده است ؛ آنچه که تا به امروز در مورد انتخابات و وظایف فردی انتخاب شوندگان و وظایف اجتماعی انتخاب کنندگان در مقاله ها و یادداشت‌های قبلی بر آن تاکید شد.مباحثی اخلاقی و وظایف اجتماعی طرفین و همچنین دعوت برای حضور درخشان مردم در صندوق های رای بوده‌است .که ان‌شاءالله مردم عزیزمان در روز11اسفند امسال بطور چشمگیر و دشمن شکن در پای صندوق‌ها ثابت خواهند کرد.

آنچه که امروز باید در مورد آن بحث کنیم در مورد خود مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است ،هر چند تحت هر شرایطی انتخابات مجلس خبرگان رهبری را باید هوشیارانه دنبال کنیم.

اما آنچه که به ظاهر دعواهای سیاسی در آن متبلور میشود ، انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

الف. مجلسی که پس از انتخاب شدن نامزدها ،باید برای مردم وکالت کنند بعبارتی وکیل مردم در عرصه‌های مختلف اجرایی و قضایی و حتی تقنینی باشند.

ب. مجلسی که بتواند با ارائه طرح و لوایح خود به قوای سه‌گانه در جهت رفع مشکلات قانونی مردم تلاش کند

 

ج. مجلسی که بتواند بطور دقیق و کارشناسانه ، منابع و مصارف کشور را به دقت مطالعه نموده و برای اجرای دقیق آن به دولت ابلاغ کند.و در تسهیم منابع اولویت‌ها را شناسایی و تحقق آنرا دنبال کند،نه اینکه با ابزار منابع درآمدی کشور برای تحقق خواسته‌های حزبی خود تلاش کند .

 

د. یک مجلس خوب باید بتواند تحلیل درستی از آینده کشور بر اساس چشم‌انداز و افق بلند مدت،ریل‌گذاری درستی برای طرح لوایح و تصویب آن با فوریت‌های بالا به قانون تبدیل کند.

 

و. یک مجلس خوب باید  با تشخیص صحیح وظایف خود، کابینه معرفی شده توسط دولت را بخوبی رصد کرده و با یک رزومه وزین و قابل انتخاب را در کمیسیون‌های تخصصی و صحن مجلس موافقت یا مخالفت کند.

ه. یک مجلس خوب بزرگترین دغدغه اش باید همه مردم باشد و وام دار حزب و بخصوص افراد نباشد ، تا بتواند با صدای رسا از مشکلات مردم اعم از تورم و گرانی ها و بیکاری پیشنهاد بدهد و منابع لازم را از طریق سازمان برنامه و بودجه معرفی کند.

 

ز. یک مجلس خوب باید گزارش درستی از دولت بگیرد و به مردم در حوزه مشکلات صنعت و کشاورزی و سرمایه گذاری ارائه دهد

 

ح. یک مجلس خوب باید هم در نظارت مربوط به عملکرد دستگاه‌های اجرایی دقیق باشد و هم از انحراف نامساعد بودجه در عوض تفریغ دروغین بودجه دولت سالم باشد. و منافذ و مبادی فسادزا را به دولت تذکر و قوانین مربوطه در جهت کمک،به دولت ابلاغ کند.

 

ط. یک مجلس خوب باید در جهت حفظ ارزش ملی پول در مقابل پول‌های خارجی یا. و یاور دولت باشد تا بتواند از گرانی و تورمجلوگیری کند.

 

ی.یک مجلس خوب باید در کمیسیون‌های تخصصی بودجه و اقتصادی بر رفتار بانک ها بخصوص بانک مرکزی بواسطه وزیر امور اقتصادی و دارایی با چاپ پول و  ایجاد استقراض و مراودات بانک‌ها خاصه بانک‌های خصوصی  جلوگیری و از ایجاد تورم و گرانی به مشکلات مردم دامن نزند.

و در حوزه تقنینی و قانونگذاری کمک موثری در انواع صنایع(خودرو ، …)معادن ،صادرات و واردات و همه وظایف مرتبط باشد

بعبارتی در کل  نقش نظارتی و قانون گذاری خود را در تمامی فعالیت های فرهنگی اقتصادی و گمرکی و همچنین صنعت گردشگری و صنایع دستی و در حوزه‌های سیاسی بخصوص در مبحث فعالیت‌های اجتماعی مردم و همچنین در برگزاری انتخابات متعدد و نیز ورزش و جوانان و ارزشگذاری مناسب در این بخش و در نهایت کلیه فعالیت‌های نظام شخصیت موثر و یاری رسان ودر عین حال با نظارت،نقش خود را ایفا کند.

بنابراین باید مردم عزیز ایران را هوشیار کنیم که  مراقب باشند تا اسیر و گرفتار گندم‌نماهای جو فروش و شارلاتان نیفتند که این خود بزرگترین  تهدید است و بر سر راه‌شان طعمه پهن نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.