کد خبر : 467
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۳۸
-

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان: برای ارتقای فنی آموزش در هنرستان‌ها سالانه ۴۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان، در رابطه با، ارتقای فنی در هنرستان ها چقدر هزینه دارد گفت: کیفیت‌بخشی در زمینه تجهیزات هنرستان‌های استان، نیازمند تخصیص اعتبار ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریالی به صورت سالانه تا پنج سال است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از پایگاه خبری کارنامه فردا به

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان، در رابطه با، ارتقای فنی در هنرستان ها چقدر هزینه دارد گفت: کیفیت‌بخشی در زمینه تجهیزات هنرستان‌های استان، نیازمند تخصیص اعتبار ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریالی به صورت سالانه تا پنج سال است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان ، حسین رشیدی، گفت : سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان سمنان اختصاص یافت که اگر این روند تخصیص اعتباری به مدت پنج سال ادامه یابد، تجهیزات هنرستان‌ها تکمیل و موجب کیفیت بخشی می‌شود.

وی ادامه داد: ۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دارای پنج کارگاه آموزشی است که تجهیرات مورد نیاز برخی کارگاه‌ها مصرفی است و باید به صورت سالانه تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد دانش آموزان در کشور در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه کشور، سهم رشته های فنی و مهارتی در آموزش و پرورش باید به ۵۰ درصد برسد و در زمان حاضر استان سمنان در تحقق این برنامه از استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه 47/3 درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: استان سمنان در هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی 11/2 درصد از میانگین کشور بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمان حاضر با کمبود فضای آموزشی در رشته‌های فنی و مهارتی مواجه نیست، اما برای تحقق برنامه چشم انداز و رسیدن به سهم ۵۰ درصدی در آموزش‌های مهارتی نیازمند فضای جدید و بهبود شرایط فضاهای فعلی است.

معاون آموزش متوسطه استان سمنان با بیان اینکه سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، گفت: دانش آموزان استان برای انتخاب رشته در دوره متوسطه در ۸۴ رشته فنی و مهارتی حق انتخاب دارند.

خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.