کد خبر : 978
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
-

در تصادفات ۵ ماهه استان 123جان باختند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به تلفات جاده‌ای در این استان گفت: در پنج ماهه اول امسال ۱۲۳ نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده‌اند.به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، منوچهر فخری در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به تلفات جاده‌ای در این استان گفت: در پنج ماهه اول امسال ۱۲۳ نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، منوچهر فخری در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات جاده‌ای در این استان تاکید و اظهار کرد:مدیریت ارشد استان به منظور کاهش تلفات جاده‌ای بر ضرورت داشتن یک برنامه جامع تاکید ویژه دارند.وی با مقایسه آمار تلفات جاده‌ای این استان در دو سال اخیر ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده کشوری شمار جانباختگان ناشی از تصادفات این استان در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰۶ نفر بوده که بر اساس شاخص‌های برنامه ششم و مصوبه ۱۴۳ شورای عالی ترافیک کشور می‌بایست حداقل شمار تلفات جاده‌ای استان با کاهش ۷۳ نفری به ۲۳۳ نفر برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه راهداری، پلیس و دیگر دستگاه‌های مسوول امسال تلاش زیادی در راستای کاهش تلفات جاده‌ای داشتند افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح آن در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان نقش مهمی دارند و از این رو شناسایی و اصلاح این نقاط در دستور کار استان قرار گرفته است.
وی از شناسایی ۴۲ نقطه خطرناک در سطح محورهای این استان خبر داد و گفت: ۱۹ نقطه از این ۴۲ نقطه به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز و ۲۳ نقطه نیز به‌عنوان نقاط دارای تصادف شناسایی و ثبت شدند.
فخری بر ضرورت اصلاح این نقاط تاکید و اضافه کرد: اصلاح نقاط حادثه‌خیر در کنار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و…می‌تواند تا حدی به کاهش تلفات و تصادفات منجر به فوت در استان کمک کند.
معاون استانداری سمنان با اشاره به طولانی بودن محورهای این استان از خستگی رانندگان به عنوان یک عامل موثر در حجم بالای تصادفات در استان نام برد و اظهار کرد: براساس آمار رسمی بیش از ۶۰ درصد تصادفات استان به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان و بویژه رانندگان خودروهای سواری بوده است.
این مسوول اجرایی ادامه داد: ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی‌، نصب تابلوهای راهنمای مسیر در طول جاده‌های استان، رفع نقص در ۱۹ نقطه حادثه خیز استان با اولویت پیچ پنج هزار میر آرادان ، سرخه و سرازیری گردنه آهوان ، پیچ شیطان و محدوده ۳۰کیلومتری شهرهای استان و همچنین ایجاد پاسگاه‌های پلیس راه در محورهای استان نقش موثری در کاهش تصادفات استان خواهد داشت .‌
وی با اشاره به عبور میلیونی زوار و مسافران از محورهای این استان خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد تصادفات استان مربوط به افراد غیر بومی و ۴۰ درصد آنها افراد بومی هستند.
فخری از ایجاد استراحتگاه‌های بین‌راهی به عنوان یک راه‌حل برای کاهش تصادفات و خصوصا واژگونی خودروها در استان نام برد و گفت: در نشست‌هایی با فرمانداران استان مقرر شده که به منظور کاهش تلفات در این بخش به احداث استراحتگاه‌هایی برای زوار و مسافران در ورودی و خروجی شهرهای استان مبادرت شود.
معاون استانداری سمنان با اشاره به محورهای پرحادثه در این استان گفت: محور جنوبی تهران به مشهد در محدوده استان سمنان با بیش از ۶۰۷ نفر کشته، بیشترین حجم تصادفات منجر به فوت را در این استان داشته است ضمن اینکه محور شمالی تهران به مشهد نیز ۳۳۰ نفر کشته داشته است .‌
فخری همچنین با اشاره به پرتلفات‌ترین محورهای فرعی در این استان خاطرنشان کرد: محورهای فرعی طرود، ری آباد و جاده نظامی سمنان بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت استان را در بخش محورهای فرعی به خود اختصاص دادند.
وی با اشاره به افزایش دوربین‌ها در سطح محورهای این استان افزود: در حال حاضر ۵۶ دستگاه دوربین جاده‌ای ثابت در طول محورهای استان، عملیات کنترل ترافیک و سرعت خودروها را بر عهده دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.