کد خبر : 1194
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
-

ایثارگران و جانبازان، حاملان فرهنگ دفاع مقدس هستند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ایثارگران و جانبازان، حاملان فرهنگ دفاع مقدس هستند و باید از ظرفیت آنها در سبک سازی فرهنگی استفاده کرد.  به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمدرضا سوقندی ظهر پنج‌شنبه در همایش بزرگداشت ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان که در سرای فرهنگ و هنر شهرستان گرمسار برگزار

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:ایثارگران و جانبازان، حاملان فرهنگ دفاع مقدس هستند و باید از ظرفیت آنها در سبک سازی فرهنگی استفاده کرد. 

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،محمدرضا سوقندی ظهر پنج‌شنبه در همایش بزرگداشت ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان که در سرای فرهنگ و هنر شهرستان گرمسار برگزار شد، ضمن بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر از ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس استفاده کنند، ابراز داشت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین بهانه‌ها برای پرداخت به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی ایثار و مقاومت است.
وی بابیان اینکه هنر زبان گویای جامعه است، ابراز کرد: باید اذعان داشته باشیم که در راستای ظرفیت‌سازی و تأکید بر گفتمان سازی درزمینهٔ اقتدار فرهنگی کشورمان موفق نبوده‌ایم و در این راستا باید برنامه‌ریزی درستی را داشته باشیم.
وی بابیان اینکه دانشگاهیان، هنرمندان و حوزویان و … در راستای گفتمان سازی اقتدار کشورمان نقشی اساسی دارند، ابراز کرد: این انتظار از اهالی فرهنگ و هنر وجود دارد که توجه به ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس را به‌خصوص در مناسبت‌هایی چون هفته دفاع مقدس، تقویت کنند.
سوقندی ضمن بیان اینکه با توجه به جنگ نرم باید ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس به رخ جهانیان کشیده شود، گفت: دفاع مقدس و ایثار در کشورمان فرهنگی غنی است که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
وی به‌ضرورت انتقال مفاهیم فرهنگی به نسل جوان جامعه نیز تأکید کرد و گفت: دفاع مقدس در فرهنگ ما ظرفیت بالایی دارد و ما باید ابتدا به این مهم واقف باشیم و سپس فرهنگ جهادی را انتقال دهیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه برای انتقال فرهنگ همیشه نیاز به الگو و سبک است، تأکید کرد: یکی از راه هایی که می توان این تبادل فرهنگی را به منصه ظهور رساند همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز آمده، گفتمان سازی و گفتگو با نسل جوان جامعه است که سبب می شود ظرفیت های نسل جدید به کار گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.