کد خبر : 1613
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
-

بهره‌مندی روزانه ۲ هزار نفر از زائران اربعین از خدمات پزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر ایران در کاظمین

نماینده مرکز حج و پزشکی حج و زیارت هلال احمر در کاظمین گفت: تمامی درمانگاه ها به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند، درمانگاه جنت الفردوس روزانه بالای ۶۰۰ نفر، درمانگاه امام علی (ع) بالای ۷۰۰ نفر و درمانگاه صاحب الزمان (عج) بیش از ۸۰۰ نفر را تحت پوشش درمانی قرار می‌دهند که به مروز زمان

نماینده مرکز حج و پزشکی حج و زیارت هلال احمر در کاظمین گفت: تمامی درمانگاه ها به صورت شبانه روزی فعالیت میکنند، درمانگاه جنت الفردوس روزانه بالای ۶۰۰ نفر، درمانگاه امام علی (ع) بالای ۷۰۰ نفر و درمانگاه صاحب الزمان (عج) بیش از ۸۰۰ نفر را تحت پوشش درمانی قرار می‌دهند که به مروز زمان هر چه به اربعین نزدیک می شویم تا مرز ۲ هزار نفر در ۲۴ ساعت هم می رسد.

بهره‌مندی روزانه ۲ هزار نفر از زائران اربعین از خدمات پزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر ایران در کاظمین

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردابه نقل ازاطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ علی عباسی گفت: سه مرکز درمانی در کاظمین خدمت رسانی می کنند .این درمانگاه ها به جنت الفردوس که درمانگاه مرکزی است واقع در خیابان باب المراد، یک درمانگاه در شارع امام علی که جمعیت بالای ۱۵ هزار نفر را پوشش می دهد و یک درمانگاه در شارع صاحب الزمان که جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر را پوشش می دهد، تقسیم بندی می شود.

عباسی افزود: در درمانگاه مرکزی جراح عمومی، متخصص بیهوشی و متخصص عفونی حضور دارند و به زائران خدمت رسانی میکنند. بیمارانی که در اثر تصادف دچار تروما می شوند، جهت اعزام به ایران و پیگیری درمان آنها در بیمارستان های عراق و بیمارستان های تابع عراق از سید محمد، سامرا، بغداد و کاظمین تحت کنترلِ درمان جمعیت هلال احمر هستند.

او بیان کرد: تاکنون مشکل خاصی برای زائران به وجود نداشته، فقط یک مورد تصادف با وَن در زعفرانیه بغداد رخ داد که ۸ مصدوم داشت و جهت رفاه حال زائرین، مصدومان به ایران اعزام شدند. خوشبختانه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است.

نماینده مرکز حج و پزشکی حج و زیارت هلال احمر در کاظمین گفت: درمانگاه های کاظمین از تاریخ ۱۵ مهر ماه راه اندازی شده و تاریخ ۲۸ مهر ماه پایان ماموریت آنهاست، ضمن اینکه درمانگاه مرکزی (جنت الفردوس) تا یک ماه دایر است.

عباسی به زائرین توصیه کرد: زائرین داروهای تخصصیِ خود را به همراه بیاودند. همچنین حتما از آب بهداشتی برای مصرف استفاده کنند و مرتب دست های خود را شستشو دهند تا دچار بیماری نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.