کد خبر : 5414
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۱۰
-

تولید بیش از ۳۴۰ هزار اصله نهال بیابانی در سال ۹۸

رئیس اداره منابع طبیعی و‌آبخیزداری دامغان از تولید بیش از ۳۴۰ هزار اصله نهال بیابانی درایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان در سال ۹۸ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علی اکبر عباسی رادگفت: در سال گذشته در ایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان بیش از ۴۰ هزار

رئیس اداره منابع طبیعی و‌آبخیزداری دامغان از تولید بیش از ۳۴۰ هزار اصله نهال بیابانی درایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علی اکبر عباسی رادگفت: در سال گذشته در ایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان بیش از ۴۰ هزار اصله نهال گلدانی و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال ریشه‌ای تولید که علاوه بر استفاده در پروژه‌های بیابانزدایی شهرستان به سایر نقاط استان نیز ارسال گردیده است.

وی افزود: نهال‌های تولید شده از گونه‌های تاغ و آتریپلکس می‌باشد که نقش بسزایی در حفظ و توسعه فضای سبز و جلوگیری از پیشروی بیابان دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و‌آبخیزداری دامغان با بیان اینکه سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز کم به آب از دلایل انتخاب این گیاه در اراضی بیابانی شهرستان است، تصریح کرد: مقابله با ریزگرد‌ها، جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از هجوم ماسه‌های روان به روستا، اصلاح و احیای مناطق بیابانی و مراتع تخریب شده از جمله اهداف تولید این گونه نهال‌هاست.

علی اکبر عباسی راد یادآور شد:گونه‌های مذکور به عنوان گونه‌های مقاوم در رویشگاه‌های مختلف بصورت طبیعی و توده‌های کم و بیش انبوه و پراکنده‌ای در مناطق بیابانی شهرستان وجود دارد.

 ۶۷۱ هزار هکتار از مساحت شهرستان را عرصه‌های کویری و بیابانی تشکیل می‌دهد که حدود نیمی از وسعت شهرستان می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.