کد خبر : 5629
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
-

نگاه خلاق شهرداری سمنان به خانه های تاریخی و باغ راه ها

بالغ بر 20 خانه تاریخی و باغ راه توسط شهرداری سمنان در حال مرمت و بازآفرینی است . به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، سید عباس دانایی با اعلام این خبر گفت : در شهرستان سمنان با هدف گذاری های متعددی که در سال 98 داشتیم یکی از بهترین اقدامات،طرح آمایش سرزمین بود .

بالغ بر 20 خانه تاریخی و باغ راه توسط شهرداری سمنان در حال مرمت و بازآفرینی است .


به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، سید عباس دانایی با اعلام این خبر گفت : در شهرستان سمنان با هدف گذاری های متعددی که در سال 98 داشتیم یکی از بهترین اقدامات،طرح آمایش سرزمین بود . سه الویت مهم در مرکز استان در طرح مشاور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شد که گردشگری از الویت های مهم است .


دانایی افزود : همه ی دستگاه های مختلف تلاشهای ویژه ای برای آینده شهرستان سمنان شروع کردند، شهرداری سمنان یکی از نهادهایی است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی را با توجه به پتانسیل تاریخی و بافت باغی شهر شروع کرد .


وی با اشاره به وجود 350 هکتار بافت تاریخی شهر، اجرای طرح های بازآفرینی این بافت را در رونق گردشگری داخلی و خارجی موثر دانست و گفت : از موضوعات بسیار مهم ، اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان امام (ره) است که در فاز اول شهرداری اقدام به جداره سازی نموده و در آینده ای نزدیک پروژه راه سازی این مسیر هم آغاز خواهد شد.


فرماندار سمنان با تاکید بر حفظ باغات شهر گفت : از جمله کارهای خوب شهرداری سمنان بازآفرینی و توسعه باغ راه های شهر است . از گذشته سمنان را به عنوان شهری در باغ می شناختیم و شهروندان خاطرات خوبی دارند و گردشگران زیادی مشتاق به بازدید می کند.


دانایی با بیان اینکه در شهر سمنان بیش از 350 خانه تاریخی شناخته شده داریم اظهار داشت : اقدام شهرداری در مرمت بیش از 15 خانه تاریخی در تامین زیرساخت های گردشگری شهر بسیار موثر است


فرماندار سمنان ضمن تشکر از حمایت های استاندار و شورای اسلامی شهر ، نگاه خلاق شهردار به خانه های تاریخی و با غ راه ها را ستود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.