کد خبر : 5709
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
-

جمع آوری گیاهان دارویی در شاهرود ممنوع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: جمع آوری گیاهان دارویی بدون مجوز این اداره کل در سطح مراتع این شهرستان تا پایان سال ممنوع است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محمدرضا کشاورزیان افزود: جمع آوری و برداشت گیاهان مرتعی مانند گون، کتیرا، شیره وشق، اسطوخودوس، مریم‌گلی، بومادران، شکرتیغال، میوه ارس و

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: جمع آوری گیاهان دارویی بدون مجوز این اداره کل در سطح مراتع این شهرستان تا پایان سال ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، محمدرضا کشاورزیان افزود: جمع آوری و برداشت گیاهان مرتعی مانند گون، کتیرا، شیره وشق، اسطوخودوس، مریم‌گلی، بومادران، شکرتیغال، میوه ارس و زرشک کوهی ممنوع است.

وی گفت::جمع آوری بادام کوهی، پسته وحشی، آنغوزه، زیره سیاه کوهی، ثعلب، چای کوهی، پاکوتی، آویشن، سورنجان، بادرنجویه، جعفری رودخانه‌ای، اسفند، گلپر و زعفران کوهی در طول سال ممنوع بوده و جمع‌آوری آن باید با اخذ مجوز از این اداره کل باشد.

کشاورزیان با بیان اینکه همه ساله در فصل بهار شاهد جمع آوری گیاهان مرتعی توسط مردم هستیم، اظهار داشت: اولویت بهره برداری از فرآورده‌های گیاهی و مرتعی با کسانی است که دارای مجوز از این اداره باشند و با افرادی که بدون مجوز بهره برداری کنند، برخورد قانونی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود تاکید کرد: گیاهان خودرو در حفظ خاک، جلوگیری از فرسایش، جلوگیری از تولید ریزگردها، جلوگیری از سیل، جذب آب و حفظ زیبایی طبیعی کوه و دشت نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت و آسیب دیدگی محیط زیست، طبیعت توان تولید بیشتر این گیاهان را از دست می‌دهد، گفت: شهروندان هنگام گردش در طبیعت از چیدن سبزی و گل خودداری کرده و از خرید این گونه سبزی‌ها که مشوق سودجویان است، خودداری کنند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بیش از چهار میلیون هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مرتع و جنگل و بیش از ۲ میلیون هکتار بیابان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.