کد خبر : 8289
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
-

۲۰پروژه در حوزه سلامت آماده بهره برداری برای هفته دولت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت:۲۰پروژه در حوزه سلامت آماده بهره برداری برای هفته دولت بهداشتی و درمانی برای افتتاح است . به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود : با بهره‌برداری از این ۲۰ پروژه شمار پروژه‌های افتتاح شده وعده داده شده ایندانشگاه به ۶۲ پروژه می‌رسد. وی با

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت:۲۰پروژه در حوزه سلامت آماده بهره برداری برای هفته دولت بهداشتی و درمانی برای افتتاح است .

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود : با بهره‌برداری از این ۲۰ پروژه شمار پروژه‌های افتتاح شده وعده داده شده ایندانشگاه به ۶۲ پروژه می‌رسد.

وی با اشاره به وعده افتتاح ۷۲ پروژه مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: تنها ۱۰ پروژه از این پروژه‌ها باقیمانده که این پروژه نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه افزود : آخرین فاز بیمارستان دندانپزشکی، بهره‌برداری از بخش روانی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های جامع سلامت فولادمحله شهمیرزاد، تبیانیان مهدیشهر، خانه‌های بهداشت چاشم و ملاده شهرستان مهدیشهر،خانه بهداشت دامغان، خانه‌های بهداشت روستاهای حسن آباد، ورکیان، حسینان، یزدان‌آباد، مرکز جامع سلامت شهری در شهرک مسکن مهر، مراکز محقق و تدین و دوزهیر در سمنان و..از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی از توسعه بخش‌های ویژه بیمارستانی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان تا پیش از کروناویروس هم زیرساخت‌های خوبی در این بخش داشت اما با شیوع این بیماری همه‌گیر فرصتی برای توسعه بخش‌های ویژه در استان و خصوصا در سه بیمارستان استان که به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند، فراهم شد.

وی از افزایش ۲۰ تخت ویژه در بیمارستان کوثر سمنان خبر داد و افزود: علاوه بر این هشت تخت نیز در بیمارستان معتمدی گرمسار آماده بهره‌برداری شده که با بهره‌برداری از آنها شمار تخت‌های ویژه این بیمارستان به ۱۲ تخت می‌رسد.

دانایی از برنامه‌ریزی برای افزودن ۱۷ تخت به تخت‌های ویژه در بیمارستان ولایت دامغان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرف یک ماه آینده تخت‌های ویژه در دامغان ۳۰ درصد افزایش می‌یابند.

وی در ارتباط با پروژه مرکز سوختگی و سرطان سمنان اظهار کرد: با توجه به تجربه شیوع کروناویروس تحول اساسی در این پروژه ایجاد شده و ادامه ساخت پروژه به صورت دومنظوره طراحی شده که با بهره‌برداری از آن هم دارای بخش سوختگی و هم بخش ایذوله تنفسی خواهد بود.

دانایی از برنامه‌ریزی برای ساخت اورژانس حوادث در سمنان خبر داد و گفت: این پروژه بزرگترین و اولین اورژانس حوادث در کشور خواهد بود و می‌تواند در حوادث و بلایای طبیعی نه تنها به استان که به استان‌های همجوار هم خدمات ارائه دهد.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴۴ تخت ویژه در این مرکز خبر داد و گفت: مرکز سوختگی بعد از تکمیل هم به سوختگی و هم در حوزه تنفسی خدمات ارائه خواهد داد. ضمن اینکه اورژانس نیز به یک اورژانس پدافندی ارتقا یافته و می‌تواند به استان‌های همجوار هم در شرایط اضطرار خدمات ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از ادامه ساخت پروژه مرکز تحقیقات سرطان خبر داد و افزود: امید می‌رود که این پروژه تا آخر سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه دولت به بخش سلامت تصریح کرد: خوشبختانه امسال سه برابر سال قبل اعتبارات عمرانی در حوزه سلامت جذب شده  که می‌تواند به تسریع در احداث پروژه‌ها کمک کند.

دکتر دانایی از مهدیشهر به عنوان تنها شهرستان فاقد بیمارستان جدید نام برد و گفت: به همین دلیل پروژه بیمارستان مهدیشهر که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای خرید همزمان تجهیزات برای این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد: تجهیزات بیمارستان‌ها معمولا در دو فاز تهیه می‌شوند که علی‌رغم اینکه هنوز همه فضاهای بیمارستان مهدیشهر آماده نشده اما ما فاز اول خرید تجهیزات آن را آغاز کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.