کد خبر : 9508
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
-

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای احداث آرام‌راه امام سمنان

نایب رئیس شورای شهر سمنان گفت: با تخصیص اعتبار، آرام راه خیابان امام تا دهه فجر سال جاری یا در اوایل سال ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، عباس آل‌بویه اظهار کرد: امروزه در دنیا و شهرهای بزرگ ایران، مکان‌های تاریخی و قدیمی که دارای ارزش ویژه و از آثار ماندگار

نایب رئیس شورای شهر سمنان گفت: با تخصیص اعتبار، آرام راه خیابان امام تا دهه فجر سال جاری یا در اوایل سال ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، عباس آل‌بویه اظهار کرد: امروزه در دنیا و شهرهای بزرگ ایران، مکان‌های تاریخی و قدیمی که دارای ارزش ویژه و از آثار ماندگار گذشته است، مورد توجه قرار گرفته و از مسیر خودرو محور به پیاده رو و انسان محور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در شهر سمنان خیابان امام به دلیل اینکه یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر و دارای خاطرات ماندگار است و در اطراف خود اماکن تاریخی همچون مسجد امام، مسجد جامع، بازار، امامزاده یحیی(ع) و موزه دارد تبدیل به گذر فرهنگی می‌شود تا شهروندان بتوانند در کنار خرید کردن  از محیطی امن و آرام و مکانی تفریحی و گردشی نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: اجرای این پروژه توسط شهروندان و کسبه مورد استقبال قرار گرفت و شهرداری سمنان نیز در کنار فعالیت اقتصادی در این مکان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی می‌پردازد تا برای شهروندان زمینه‌ای ایجاد شود که در کمال آرامش، تفریح و گردش و خرید کنند و کسبه نیز درآمد خوبی کسب کنند.

نایب رئیس شورای شهر سمنان، تصریح کرد: با تخصیص اعتبار، این آرام راه تا دهه فجر سال جاری یا در اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره برداری می‌شود.

آل بویه خاطرنشان کرد: بدنه سازی این پروژه هم اکنون تا میدان شریعتی انجام شده و بودجه نیز برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است. ۱۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه از قبیل فاضلاب کشی، انشعابات، زیرساخت و سنگفرش خیابان و پیاده‌روها، اجرای سنگفرش، مبلمان، نور برآورد شده است و هدف و اولویت اصلی شورا و شهرداری سمنان اتمام این پروژه است تا لبخند رضایت بر چهره شهروندان شهر اخلاق گنجانده شود.

وی اظهار کرد: دو مسیر جدید جایگزین مسیر کنونی تردد خودروها خواهد شد که یک پارکینگ و مسیر از خیابان کهنه دژ به سمت خیابان شهدا در نظر گرفته شده و دیگری نیز در خیابان سعدی جنب مدرسه نبوت است که امیدواریم مسیری برای دسترسی به پارکینگ روبروی مسجد جامع در نظر گرفته شود.

منبع:ایمنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.