کد خبر : 18874
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
-

نیازهای فرهنگی در استان سمنان به پروژه تبدیل شده است

نیازهای فرهنگی در استان سمنان به پروژه تبدیل شده است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ کشور با تقدیر از تلاش های شورای فرهنگ عمومی استان سمنان گفت: در این استان نیازها تبدیل به پروژه شده و‌ پروژه ها با بُرش نیازهای فرهنگی در حال اجرا است و این قابل تقدیر است. ؛

به گزارش ندای مردم  ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، روز چهارشنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان سمنان را  استانی با تمدن و با سابقه ای درخشان در بحث فرهنگ دانست و گفت: استان سمنان از حیث معادن، کشاورزی، هنر، علم، دانش و فرهنگ، حاصلخیز است.

وی با تاکید بر اینکه انسان های اندیشمند، فکور و هنرمند فراوانی از این استان شکل گرفته اند اظهار داشت: در استان سمنان نیازها تبدیل به پروژه شده و‌ پروژه ها با بُرش نیاز های فرهنگی در حال اجرا است.

وی با تقسیم بندی جنگ ها به جنگ شناختی، جنگ دانشی، بینشی انگیزشی، گرایشی و منشی به مساله حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه ریزی صورت‌ گیرد.

خسروپناه به برخی از فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت:  امنیت غذایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید سند این مهم را به صورت ویژه دنبال کنیم چرا که ما را از وابستگی رها ساخته و بسیاری از مشکلات معیشتی را برطرف می کند.

وی،  راه بینی، رصد و دیده بانی علم، راهبرد و تدوین سند، راهبری و تعیین تکلیف برای دستگاه های متولی و راه سنجی و پیگیری اثربخشی مصوبات را نیز از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد.

خسروپناه افزود: ستاد رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تشکیل و ۴۰ رصد خانه فرهنگی‌ اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه های اجرایی با ابلاغ نماینده ولی فقیه در استان و استاندار، لازم الاجرا است.

خسروپناه تاکید کرد: تصدی‌گری در شورای فرهنگ عمومی خطا است و باید نقش عملیاتی و قرارگاهی داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه گزارش اثربخشی مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات ارائه و تصمیمات عملیاتی در این شورا گرفته شود گفت: تاکنون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۷۰ درصد در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصد فرهنگی و مابقی سایر موضوعات بوده است.

شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور استاندار و سایر اعضا در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.