کد خبر : 20658
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
-

تصمیم گیری های حوزه فرهنگ و هنر را به دست اندرکاران این حوزه بسپارید

تصمیم گیری های حوزه فرهنگ و هنر را به دست اندرکاران این حوزه بسپارید
مدیر مسئول پایگاه خبری کارنامه فردا گفت : تصمیم گیری های حوزه فرهنگ و هنر را به دست اندرکاران اهل این عرصه بسپارید؛

به گزارش ندای مردم دو استان ،دریادداشت ابراهیم پورتقی آمده است :حوزه فرهنگ و هنر مزرعه حاصلخیزی است که می بایستی باشناسایی و استفاده از ظرفیت های تصمیم ساز فرهنگی و هنری که سالیان طولانی در این حوزه فعالیت کرده اند سپرده شود نه موکلینی که بانی وضع موجود جامعه هستند.

پورتقی افزود : هنر محصول تخیل بشری انسانی است که دغدغه زیباشناسی دارد و تلاش می‌کند زندگی را برای انسان‌ها زیباتر و تحمل‌پذیرتر کند. هنر می‌کوشد تا آنچه که در حوزه‌های دیگر معرفتی بیان می‌شوند، آنها را به شکل زیباتری ارائه دهد. البته این در حالی است که هنر برای بیان به جامعه چهارچوب های خاص خودش را نیز دارا می باشد.

اما به نظر می رسد موکلین مردم در مجلس انقلابی( بنا به فرمایش مقام معظم رهبری) بر اساس «تعقل» و بیشتر «تفکر» در ماه های پایانی مجلس شورای اسلامی ایجاد هماهنگی میان نهادهای مختلف را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند،نه دخالت در عزل و نصب های مديريت فرهنگي .

اين واقعيت را باید قبول كنيم كه دخالت های غیر کارشناسی به خصوص در بخش فرهنگ نمي‌تواند كارآیي مناسبي در جريان سازی فرهنگي داشته باشد. نگاه به تمدن هاي بشری نيز نشان گر آن است که از رهگذر همین ديدگاه، دچار بحران هويت شده اند.

اميد است با تلاش و مجاهدت تمامي دلسوزان با ايجاد يك سامانه منسجم و هماهنگ مديريتي در حوزه فرهنگ كشور ،شاهد تحولات اساسي در وضعيت فرهنگي متناسب با آرمان هاي اسلام ناب محمدي (ص) باشيم و دولت بيش از گذشته به مسئوليت خطير خود عمل نمايد و اجازه دخالت سیاسیون را در عزل و نصب هایی که بر اساس قانون از وظایف قوعه مجریه است ،ندهد.

وی ادامه داد: جایگاه فرهنگ وهنر بسیار مقدس تر از آن است که تبدیل به ستاد انتخاباتی شخص یا اشخاصی برای ورود به مجلس شورای اسلامی شود. هر کس فرهنگ وهنر  را بازیچه اهداف خویش نماید و نگاه دیگری به آن داشته باشد در زمین دشمن بازی کرده و کمتر از خائن نیست.

این فعال رسانه ی در پایان گفت، به‌نظر می‌رسد این شیوه عمل مصداق بارز عدم پایبندی به قانون اساسی است که هم دولت باید چنین اجازه و فرصتی را به این دسته از افراد ندهد و هم شورای محترم نگهبان باید در بررسی صلاحیت‌ها به این نوع تخطی‌ها از قانون اساسی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.